Múlt vasárnap, a Monacói Nagydíj előtt derült ki, hogy a Pirelli és a Mercedes az idény közbeni teszttilalom ellenére három nap alatt, összesen ezer kilométert megtéve kísérletezett. A Ferrari és a Red Bull természetesen egyből a Nemzetközi Automobil Szövetséghez (FIA) fordult, mivel szerintük a Mercedes ezzel a lépéssel jogosulatlan előnyhöz jutott.
Paul Hembery, a gumigyártó részéről azzal érvelt korábban, hogy több csapatot is megkerestek, ám csak a Mercedes bólintott rá a közös munkára. Ezt azóta több istállóvezető is cáfolta.
„Az FIA semmilyen további tájékoztatást nem kapott a tesztről a Pirellitől vagy a Mercedes AMG-től, ahogy arról sem, hogy minden csapatnak felajánlották-e a lehetőséget” – írta a hét elején közleményben szervezet.
Mindig van valami gumimizéria
Fotó: AFP
Hembery legutóbbi nyilatkozatában már azzal védekezett, hogy a német csapat számára teljesen láthatatlan volt a tesztelés, ők csak az autót adták, de a történésekbe nem láttak bele. Ráadásul nem is idei abroncsokat, hanem a 2014-es szezonra tervezetteket tesztelt elviekben a Pirelli.
„Sokan azt mondják, hogy ez egy titkos tesztelés volt, de mi a saját nevünkön béreltük a barcelonai pályát. Nem lennénk túl jó kémek” – poénkodott a helyzet súlyossága ellenére Hembery.
A Pirellinek már sok van a rovásán ebben a szezonban, az olasz gumigyártó számos kritikát kapott a pilótáktól, szakíróktól és a nézőktől a gyorsan elkopó abroncsaik miatt. A Mercedesszel való közös tesztelés pedig csak olaj volt a tűzre. Mivel a Pirelli nem a világbajnokság hivatalos indulója, így az FIA nem büntetheti, ugyanakkor megteheti, hogy nem hosszabbít szerződést a céggel. Erre utalhat, hogy már egy ideje a levegőben lóg a felek közti kontraktus megtoldása.
A kialakult helyzet ellenére a Pirelli bőszen dolgozik tovább. A gumibeszállító engedve a nyomásnak már Kanadában beveti új abroncsait, igaz az előzetes tervekkel ellentétben nem a versenyen, csak az első két szabadedzés alkalmával. Minden bizonnyal a tesztbotrány miatt.
Ráférne már egy kis elismerés az olaszokra.