Miután vasárnap délelőtt kiderült, hogy a Mercedes AMG a Pirelli felkérésére a megelőző héten három napon összesen 1000 kilométert tesztelt Barcelonában titokban, a Red Bull és a Ferrari is jelezte, hogy óvni fognak a Monacói Nagydíj után. A panaszt meg is tették, de döntés végül nem született.
“A Monacói Nagydíj versenybíróihoz óvást nyújtott be a Red Bull Racing és a Scuderia Ferrari a Mercedes AMG ellen a sportszabályzat tesztelésre vonatkozó 22.4 h) pontjának vélt megsértése miatt. A stewardok beidézték a panaszos csapatok, a Mercedes AMG és a Pirelli képviselőit is. A meghallgatások és az adatgyűjtés után a versenybírók jelentést készítenek az FIA számára, amely a Nemzetközi Döntőbíróság elé utalhatja az ügyet” – állt a közleményben.
Bár a Mercedes azzal érvel, hogy a tesztre a Pirelli FIA-val kötött szállítói szerződése lehetőséget nyújtott, a felügyelőszervezet pedig tudott is róla, emellett pedig a “mai F1-ben nincsenek titkok”, nagyon furcsa, hogy a kismillió sajtóanyagban, előzetesben, monacói nyilatkozatban a csapat és a gumigyártó is mélyen hallgatott a barcelonai munkáról. A korábban sokszor az átláthatóságot és pártatlanságot hangsúlyozó Pirelli megfigyelőként sem invitált meg egyetlen riválist.
“Elég fura, hogy a szabályok tiltása ellenére egy csapat elmegy tesztelni. Hablatyolnak valamit valami szerződésről, de nem jó ez így” – nyilatkozta a monacói verseny után a Nico Rosberg mögött másodikként beérő háromszoros bajnok Sebastian Vettel.
“Mi a megoldás? Ezután akkor minden csapat megy és tesztel három napot, vagy ez csak a Mercedesnek járt? Hülye helyzet, hogy ilyenről kell vitatkoznunk. Hadd szögezzem le, hogy nem gondolom, hogy a múlt hét miatt nyertek ma, de azért biztosan segít az a plusz tapasztalat, hiszen tudjuk, hogy milyen korlátozottak a tesztlehetőségek” – tette hozzá.
A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali így beszélt az óvás benyújtása után:
“Azért óvtunk, mert csakis így lehet hivatalosan tisztázni a homályos kérdéseket. Számunkra egyértelmű, hogy 2013-as autóval, vagy az előző két év autójával nem lehetséges tesztelni. Egyszerűen szeretnénk tudni, hogy ez lehetséges-e.
Ha igen, mi leszünk az elsők, akik elfogadják és azonnal csináljuk mi is, hiszen a Ferrari mindig is az idény alatti tesztelést szerette volna. Ezért akarunk tisztán látni. Ha a döntés ellentétes az eddigi értelmezésünkkel, akkor azonnal lépni akarunk és tesztelni akarunk mi is.”
A Ferrari-főnök azt nem tudta megmondani, milyen büntetés is járhatna a Mercedesnek, ha valóban tilosban jártak.
“Érdekes kérdés, ha sportszabályzatot szegik meg, akkor nyilván valami sportbüntetés kellene. De az nem világos, hogy a mostani hétvégére milyen hatása volt, ez ennél általánosabb hatású. Nem tudom, mi lehetne a megoldás, nincsen precedens.”