A Spanyol Nagydíj után pedzegetni kezdte a Pirelli, hogy a négy kiállás és a sok leváló futófelület már sok, Paul Hembery sportigazgató szerint Silverstone-tól változhatnak a keverékek. Sokan sürgetik a váltást, leghangosabban a címvédő Red Bull, amelynek szent meggyőződése, hogy csak a gumik miatt nem tud olyan tempót autózni, amilyenre egyébként képes lenne.
Valahol természetes, hogy a váltásnak nem örül a Lotus, amelynek talán nincs olyan gyors autója, mint közvetlen riválisainak, a gumikkal viszont kesztyűs kézzel bánik. Kimi Räikkönen simán végigcsinálta a barcelonai futamot három kiállással, miközben a mezőny nagy része négyszer állt ki.
“Bizonyos értelemben ez egyáltalán nem igazságos, de ez van, meg kell barátkoznunk vele” – reagált a gumikkal kapcsolatos hírekre Eric Boullier, a Lotus csapatfőnöke. “Mindenki ugyanazokat a gumikat kapja, szóval ez az egész nem az abroncsokról szól. Ha a mi autónk három kiállással is végigcsinál egy versenyt, az azért van, mert tettünk érte, hogy az autónk képes legyen erre. Már a spanyol futam előtt is volt egy apró változtatás, hogy megbékéljenek a panaszkodó csapatok, nem hiszem, hogy a Pirellinek ennél többet kellene tennie. Arra kértük őket, hogy hozzanak olyan gumikat, amelyek 20 kört bírnak, és pontosan ezt tették.”
Tény, mindenki jobban vigyáz a gumikra, ezért az F1 lassabb lett. Olyannyira, hogy Alonso leggyorsabb körénél jobb idővel érdemelte ki a pool pozíciót a svéd Ericcson a hétvégi GP2 Katalán Nagydíjon is …