A Pirelli – a kéréseknek megfelelően – 2013-ra módosított a gumijain, hogy újra felpezsdítse a 2012-es idény végére izgalommentessé, kiszámíthatóvá vált stratégiákat, és így a versenyeket. A lágyabb, gyorsabban kopó gumik azonban többeken kifogtak, a Red Bull és a Mercedes is nyíltan panaszkodott az első hétvégéken.
Mark Webber is azt mondja, hogy az új gumikkal nem tud 100 százalékon hajtani, de azt is elismeri, hogy a gumihelyzet jót tesz a show-nak.
“Azt hiszem, a semleges nézőknek, az F1 újabb nézőinek jó dolog ez, viszont a régebbi, a sportágat alaposabban ismerő szurkolók számára felemás. Jelenleg 80-85 százalékon hajtunk, a verseny a gumik óvásáról szól, nem arról, hogy a határon autózunk” – mondta az ausztrál veterán.
Fotó: AFP
Az expilóta és szakkommentátor Martin Brundle megvédi a Pirellit: “A Pirelli csak azt tette, amit kértek tőle – izgalmasabbá tette a versenyt. Simán hozhatnának keményebb gumit a következő futamra, de tényleg ezt szeretnénk? Meg kell találni az egyensúlyt. Szerintem senki nem szeretne unalmas, egykiállásos futamokat, másrészt persze öt kerékcsere is bohózat lenne. De a két-három kiállás jó kompromisszum” – magyarázta a Speed Weeknek.
“Megértem, hogy néhány pilóta nem örül, mert tényleg úgy lenne a jó, ha a leggyorsabb nyerne és nem az, aki a legügyesebben spórol a gumikkal. A dilemmát az jelenti, hogy vajon a sporton vagy a szórakoztatáson legyen a hangsúly. Azonban nem szabad elfelednünk, hogy az utóbbi nélkül az előbbi sem létezne.”
A kritikák miatt a Pirelli megígérte, hogy a tengerentúli futamok után kiértékeli a helyzetet, esetleg változtat, ha sokan szeretnék, de valószínű, hogy nem lesz erre szükség, ugyanis az olasz gyártó az F1 ura, Bernie Ecclestone teljes támogatását élvezi.
“Mi tetszik jobban, a mai verseny vagy az, amikor nem volt előzés, és már a rajt előtt elég biztosan lehetett tudni, hogy ki nyeri majd a versenyt?” – utalt a néhány évvel ezelőtti bridgestone-os körmenetekre a brazil O Estado de S.Paulónak.