“Nagyon nehéz követni valakit az első szektorban a 4-es, 5-ös, 6-os, 7-es kanyarokon át, mert akkora a tempó. Ő mindig a 9-es kanyar kijáratánál növelte az előnyét. Az a legfontosabb rész, ott tudta egy másodperc fölé tornászni a különbséget, én pedig folyamatosan kínlódtam, hogy közel maradjak hozzá” – nyilatkozta az Amerikai Nagydíj győztese Lewis Hamilton, akinek végül a 42. körben sikerült élre állnia, miután Narain Karthikeyan feltartotta Vettelt a tempós S-kanyaroknál.
“Most tényleg szerephez jutottak a lekörözöttek, de előtte hányszor fordult elő, hogy én jártam rosszul emiatt? Most viszont jól jött ki a lépés, és amikor Vettel Karthikeyan mögé ért már tudtam, hogy ez lesz az a kör. Feltekertem a motort a maximális fordulatszámra. Behúzódtam a belső ívre, ő azonban keményen védekezett. Erre kimentem inkább, ahol rám húzta az autóját, úgyhogy mázlim volt” – emlékezett vissza Hamilton a versenyt eldöntő előzésére.
Íme az ominózus előzés
Vettel meglehetősen nyugodtan nyilatkozott a versenyt követően. “Amikor beragadtam Karthikeyan mögé lényegében tálcán kínáltam fel az előzési lehetőséget Lewisnak. Nem voltam boldog. Folyamatosan nyomomban volt és meg is ragadta a lehetőséget, ami teljesen rendben van. Próbáltam védekezni, de gyorsabb volt az egyenesben.”
Érdekes persze az indiai hogyan látta mindezt: „A pályának azon a részén lehetetlen félreállni a másik útjából, hacsak nem megyünk le a pályáról. Amint kijöttem ebből a kombinációból, elengedtem és ő megelőzött a 7-es kanyar kijáratánál. Megmondanák, hogy hol kellene lemenni a pályáról? Ha Vettel panaszkodott, az ezért nem korrekt.” – vélekedett Karthikeyan.
Fernando Alonso, aki végül harmadik helyen ért célba lényegében ajándékként fogta fel eredményét. “Nem volt meg a tempónk, hogy versenyezzünk a Red Bull-lal és a McLarennel, ezért szép ajándék, hogy csak három pontot vesztettem Vettellel szemben. 25 százaléknyi esélyem maradt, ami nem túl nagy, de bármi megtörténhet Interlagosban, nekünk nem lesz vesztenivalónk.”
A negyedik helyen célba érő Massa, aki sokadjára rendelte alá magát a csapat érdekeinek, vasárnap reggel még szomorú volt, hogy a Ferrari feláldozza a rajtpozícióját Alonso miatt, de a verseny végén már elégedettnek tűnt. “Ez volt a legjobb versenyem a szezonban, ami számomra győzelemmel ér fel. Reggel, amikor tudatták, hogy öt hellyel hátrébbról indulok, nem voltam boldog, de elfogadtam a döntést. Nem hinném, hogy sok versenyző reagált volna így. Ma sokat előztem, nagyon erős voltam, talán Fernando előtt végezhettem volna, de egész pályafutásom alatt azt tettem, ami jó a Ferrarinak.”