Sebastian Vettel azt mondta, a dél-koreai pálya olyan, mint a Hungaroring. Való igaz, itt is vannak poros és kevésbé poros területek (semmire sem használják a létesítményt az év többi részében) például a rajtnál.
A rajtnál, amely jól sikerült, sem az első, sem a harmadik kanyarban nem történt nagy ütközés, viszont annál több előzést láthattunk az első körben. Végül Vettel-Webber-Alonso-Hamilton-Massa-Raikkönen volt a sorrend az első kör végén. Button és Kobajasi defektet kapott (a japán ment bele Buttonbe), a McLaren pilótájának ki is kellett állnia a versenyből. Nem sokkal később Nico Rosberg autója állt meg, Kobajasi egyébként visszatért a defekt után a versenybe.
A 9. körig sárga zászló alatt futottak a pilóták, mert Rosberg autóját csak nagy nehezen vitték el a pálya mellől. A 14. körben kezdődtek az első kerékcserék, Hamilton jött ki először az élbolyból. Vettel helyzetét senki sem veszélyeztette az élen, az elején beálltak a versenyzők.
A középmezőnyben Grosjean, Hülkenberg és Kobajasi helyezkedett látványosan, a francia pilóta legutóbbi balesete miatt most már hatalmas nyomás alatt kell, hogy versenyezzen, nem lehet könnyű. A futam első felének végén Felipe Massa utazta a leggyorsabb köröket, Hamiltont meg is előzte az elmúlt futamban dobogóra kerülő, szerződésért küzdő ferraris.
Ezután Kimi Raikkönen üldözte Hamiltont, meg is előzte, de a brit hiába lassult le, visszavette az 5. helyet. A 35. körben Grosjean futott ki egy pillanatra a pályáról, és Vettel is elfékezte magát. A 34. percben az a furcsa helyzet állt elő, hogy a nagyon gyors Massa megérkezett Alonso mögé. Másfél másodperccel jobb volt ekkor a brazil (16 körrel a vége előtt), meg is mondták neki a rádión, maradjon csak szépen Alonso mögött.
Hülkenberg mutatta be a legszebb manővert a futamon: Grosjean próbálta megelőzni Hamiltont, ez nem sikerült neki, nevető harmadikként pedig érkezett mögöttük Hülkenberg, aki mindkettejüket lehagyta.
A végén aztán az volt a kérdés, kinek meddig bírja a gumija: ezen a téren Hamilton korán kiszállt, így csak a pontszerző helyek egyikéért csatázott. A Ferrarik gyorsabbak voltak az utolsó körökben a két Red Bullnál, hat körrel a vége előtt Vettel aggódni kezdett a csapatrádióban.
Az 53. körben a pálya széléről felszakadó műfű beakadt Hamilton kocsijának aljába, vitte magával, így is futott be a 10. helyen.
A végén Vettel gumija kibírta a megpróbáltatásokat, nyert, ezzel átvette a vezetést az összetettben Fernando Alonsótól. A futamot a dél-koreai sztár, PSY intette le.
Eredmény – Forma-1, Dél-Koreai Nagydíj |
1. Sebastian Vettel (Red Bull) Az állás: 1. Vettel 215 pont A konstruktőrök versenyében: 1. Red Bull 367 pont |