Sebastian Vettel, a csapat világbajnoka a szingapúri éjszakai futamot és a múlt hétvégi Japán Nagydíjat is megnyerte. Mivel Fernando Alonso Suzukában a rajtot követően rögtön balesetet szenvedett, pont nélkül zárt vasárnap, így előnye csupán négy pontra zsugorodott a német előtt.
A Red Bull csapata az elmúlt két versenyen követte a Mercedes példáját, és egy saját fejlesztésű dupla DRS felszerelése és alkalmazása mellett döntött. Azonban ők nem az első szárnyra vezették vissza az érkező légáramlatokat, hanem a hátsó szárny alsó részére. A fejlesztésnek köszönhetően láthatóan javult az autó sebessége, a Red Bull nagyot léphetett előre. Christian Horner csapatfőnök szerint azonban nemcsak ennek köszönhető az elmúlt versenyeken látott siker.
„Soha nincs csodaszer, és azt hiszem, elég nehéz lenne azt mondani, hogy az autó teljesítménye itt a hátsó szárnyon múlt – mondta a szakember. – Azt gondolom, minden területen sikerült javulást elérnünk. A nagy egész az apró részletekben rejlik. Japánban például a miénk volt a leggyorsabb kerékcsere, szóval nem volna helyes azt mondani, hogy a fellendülés annak köszönhető, hogy néhány kilométer/órával gyorsabbak voltunk az egyenesekben.”
Habár csupán Japánban derült ki, hogy a Red Bull is használja a dupla DRS-t, Horner elismerte, már korábban is versenyeztek a rendszerrel. A csapatfőnök úgy véli, az RB8-as versenygép fantasztikus formája annak volt köszönhető, hogy az autó minden körülmény közepette jól működött – kevés üzemanyaggal, sok üzemanyaggal, a hosszabb etapokon, mindkét gumikeverékkel.
„A bajnokság tulajdonképpen az öt hátralévő versenyen dől el Fernando és Sebastian között. Persze a többieket sem zárhatjuk ki. Aki a legjobb munkát végzi a következő öt versenyen, az lesz a világbajnok” – vázolta a lehetséges jövőt a csapatfőnök.