A Német Nagydíj előtti órákban arról lehetett hallani, hogy a motorjukon egy apró változtatást végző Red Bull autóit esetleg megbüntetik, ez azonban végül elmaradt, mert az osztrák istálló csak egy kiskaput használt ki a változtatással.
Fernando Alonso remek rajtjával kezdődött a hocjemheimi viadal, a spanyol simán eljött a kezdésnél, mögötte sem történt túl sok izgalom, Vettel-Schumacher-Hülkenberg-Button volt a sorrend az első kör után. Button tehát nagyot lépett előre, míg Schumachernek még esélye volt a második helyre is, miután Vettellel csatázott az első körökben.
A háttérben Romain Grosjean, Felipe Massa és Bruno Senna autói sérültek, mindannyian a boxba mentek javításra, így hátrányba kerültek. Csakúgy, mint a harmadik körben dekektet kapó Lewis Hamilton, aki a kényszerű kiállás után a futamot el is bukta (a 34. körben körözték le egyébiránt). Csapattársa a 9. körben feljött a 4. helyre, sőt kettővel később Schumachert is megelőzte.
A 15. körben Raikkönen, Hülkenberg és Schumacher vívott szép csatát, ekkor már az első kerékcseréken is túl volt a mezőny egy része. Raikkönen egyébként hallatlan tempóval igyekezett, folyamatosan haladt felfelé az összesítésben, és így tett Sergio Perez is. Alonso viszonylag zavartalanul haladt élen Vettel mögött, Button azonban kezdett felzárkózni hozzájuk a futam egyharmadánál.
A 33. körre egymás nyakára érkezett Alonso, Vettel és Button, így úgy gondolhattuk, hogy a győztes személye közülük kerülhet majd ki. Közébük beékelődött a lekörözött Hamilton, aki szerette volna visszavenni körét, így Vettelt vissza is előzte, ezzel kicsit megváltoztatta az első három közötti időbeli távolságot. Alonsót is hajtotta, ezzel a nagyok közül elsőként használta ki az ez évi új szabályokat.
A 43. körben Jenson Button megelőzte a kerékcserét követően Sebastian Vettelt. Ezen kívül nem volt túl izgalmas a futam, kisebb előzések folytak a középmezőnyben. A véghajrá előtt az volt a kérdés, mely csapatok taktikáztak kevesebb kiállással. Volt már olyan verseny idén, amelyen meglepetés született azért, mert az egyik pilóta “véletlenül” a pályán maradt. Most Kimi Raikkönen előtt adódhatott nagy lehetőség, aki az élboly mögött haladt nagy lendülettel, és hozzá hasonlóan Michael Schumacher is szorgoskodott a fasorban (folyamatosan futotta meg a leggyorsabb köröket).
Tíz körrel a vége előtt még az is kérdés volt, Alonso kimegy-e még egyszer a boxba (Button egy másodpercre volt tőle ekkor). Az 59. körben Lewis Hamilton kiállt a versenyből az autója rakoncátlankodása miatt. Négy körrel a vége előtt Vettel visszatornászta magát Buttonra, négy tizedmásodpercre közelítette meg. Végül a 67 körös verseny 66. körében sikerült az előzés a fiatal németnek “hazai” pályán. A világbajnok a pályán kívül jött vissza az aszfaltra, a futam után vizsgálják majd, hogy szabályos volt-e az előzés.
A további sorrend nem változott, azaz Fernando Alonso győzött és tovább növelte előnyét az összetettben. Érdekesség, hogy mindössze egy pilóta, Hamilton adta fel a vasárnapi versenyt.
A következő futam jövő héten a Magyar Nagydíj lesz, a Hungaroringen.
FRISSÍTÉS: A versenybíróság döntése később megszületett: Sebastian Vettel előzése szabálytalan volt, így 20 másodperces büntetést kapott. A módosított sorrend szerint Kimi Raikkönen fért fel a dobogóra.
Eredmény – Német Nagydíj, Hockenheim |
1. Fernando Alonso (Ferrari) 4. Kamui Kobajasi (Sauber) Feladta: Lewis Hamilton (McLaren) Az összetettben: 1. Fernando Alonso 154 pont A konstruktőrök: 1. Red Bull 230 pont |