Barcelonában zajló Forma-1-es össznépi tesztelés keddi első napján, ahol Vettel végzett az élen, a Lotus istálló új, második E20-as konstrukciójával Romain Grosjean csak hét kört tudott megtenni – írja az Autosport.com. A pilóta beszámolója szerint furcsa volt vezetni a kocsit. A Lotus nem kockáztatott, és azonnal kivizsgáltatta az autót. Az eredmény: nagy sebességnél fellépő konstrukciós rendellenesség.
Annál a 300 km/h-s sebességnél, amellyel a Forma-1-es autók a hosszabb egyenesek végén közlekednek, ez már konkrét életveszély Nem csoda, ha az istálló úgy döntött, azonnali hatállyal felfüggeszti a tesztelést – az első E20-as kasztnival sem próbálkoznak, inkább áttervezik a gépet..
“Nehéz döntést hoztunk, de az átalakítások után jövő héten visszatérünk. Tudjuk, mi a gond, és a helyes módosításokkal meg is tudjuk oldani” – idézte az Autosport Eric Bouiller csapatfőnököt.
Kimi Raikkönen, aki remekül érzi magát a Lotusnál és Grosjean Jerezben, az első hivatalos tesztelésen még nem jelezte a problémát, Hamilton szerint is remekül ment a Lotussal, az egyik legígéretesebb eredményt produkálta.