A száguldó cirkuszban a DRS használata az előzéseket hívatott elősegíteni, minden futamon kijelölnek egy (vagy két) előzési zónát, ahol ha egy bizonyos ponton két versenyző között egy másodpercen belül van a különbség, akkor az üldöző élhet a technológiával.
Számos csatát köszönhetünk az újításnak az idényben, ugyanakkor ez a szabály a versenyhétvége pénteki és szombati napjára nem vonatkozik, vagyis mindenki kénye-kedve szerint használhatja a DRS-t, amikor jónak látja. Ez ellen tenne Mark Webber, a Red Bull pilótája, aki a Magyar Nagydíj egyik szabadedzésén összetörte versenygépét, mert már akkor nyitotta a hátsó szárnyat, amikor még csak jött ki egy kanyarból, de több pilóta is tudna mesélni ennek veszélyeiről.
„Hamarosan itt a téli szünet, a versenyzők pedig szeretnék, ha lenne pár változtatás. Például itt van a DRS, amit a versenyen csak az arra kijelölt egyenesben lehet használni, a szabadedzésen, vagy a kvalifikáción viszont bármikor. Emiatt több baleset is történik, elég csak Brunos Senna szuzukai, vagy az én magyarországi esetemre gondolni, de a csapattársam, Sebastain Vettel is törte már meg emiatt a kocsit” – írja Webber a BBC-n vezetett blogjában.
Az ausztrál nem azt szeretné, ha csak a versenyen kijelölt zónában lehetne nyitni a hátsó szárnyat, hanem azt, hogy csak a pálya egyenes szakaszain lehessen használni a DRS-t.