Forma-1

Massa 2012-ben is marad

Mindkét érintett cáfolta a pletykát, hogy Nico Rosberg 2012-ben a Ferrarinál folytatja Massa helyett.

Nico Rosberget már korábban is hírbe hozták a Ferrarival, a múlt héten pedig újabb lendületet kapott a pletyka. Egyes német források arról írtak, hogy a Mercedes pilótája Maranellóban járt, az olasz csapat ugyanis őt szemelte ki az idén is alulteljesítő Felipe Massa helyére.

Ugyan az F1-ben a szerződések sosem jelentenek 100 százalékos biztonságot, de a spekulációt eleve kétségessé tette, hogy Rosbergnek és Massának is 2012-re papírja van a saját csapatánál, mostanra pedig maga a német és a Ferrari vezére is kategorikusan cáfolta, hogy csere készülne.

“Nonszensz az egész, nem jártam Maranellónban” – mondta Rosberg a DAPD hírügynökségnek, újra megerősítve, hogy a hosszú távú mercedeses jövőben gondolkodik. “Az álmom, hogy az ezüst nyíllal nyerjek.”

A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo is megszólalt, immár sokadszorra újra megerősítette, hogy Massa helye biztos 2012-re. “Sajnálom önöket, de nem lesz változás a pilótafelállásunkban” – mondta viccelődve az újságíróknak a Ferrari World Finals márkakupa-zárórendezvényén Mugellóban.

 

Megint fenyegetőzik a Ferrari

A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo megint az F1-ből való kiszállással fenyeget, ha a sportág nem alakítja az olasz gyártó kedve szerint a szabályokat.

Luca di Montezemolo újra a elővette vesszőparipáit, a tesztelés visszahozását, az aerodinamika szerepének csökkentését és a harmadik autók bevezetését. A “kívánságoknak” megint a szokásos módon, a kiszállással való fenyegetéssel adott súlyt.

“Ma is a Forma-1 az életünk, de a Ferrari nélkül nincs Forma-1, ahogy a Ferrari is nagyon más lenne az F1 nélkül. Tudunk türelmesek lenni, de pontos feltételeink vannak a részvételünk folytatására” – mondta.

“Nem csak a publicitás miatt versenyzünk az F1-ben, elsősorban az utcai autóink fejlesztése, a kasztnik, motorok, elektronikai és egyéb alkatrészek és az aerodinamika kikísérletezése a célunk, hogy ezeket átvihessük a közutakra, ez egyre fontosabbá vált az elmúlt 20 évben.”

“Nem jó, hogy a teljesítmény 90 százaléka kizárólag az aerodinamikán múlik a másik nagy negatívum, hogy gyakorlatilag a miénk az egyetlen sport, ahol nincs tesztelés. Autókat építünk, nem helikoptereket, repülőket vagy rakétákat. Persze nem kell visszatérnünk a múlt vadhajtásaihoz, de azért az sem jó helyzet, hogy az utánpótlás-programunk ifjoncai nem vezethetnek.”

“Végül ott van a harmadik autók kérdése, amelyet nem is elsősorban a magunk érdekei miatt támogatunk, hanem a sportág javára. Hisszük, hogy a szurkolók, a média és a szponzorok érdeke is az, hogy több versenyképes autó legyen a pályán, ahelyett, hogy két-három másodperccel lassabb kocsik mennek, amelyeket pár kör után már leköröznek.

1961-ben Giancarlo Baghetti például egy privát Ferrarival nyerte meg a Francia Nagydíjat – jó lenne, ha jövőben az egyik (harmadik) autónk mondjuk amerikai, kínai vagy épp abu-dzabi színekben indulna.”

Montezemolo elképzelése ellen szól, hogy a harmadik autót nevezni képes nagy csapatok versenyképessége már középtávon ellehetetlenítené a kisebb istállókat, amelyeknek jóval kisebb reménye lenne az eredményekre és így a gazdasági fennmaradásra.

Az általa vélt problémák felsorolása után az elnök egyébként még egyszer előhúzta a kiszállási kártyát:

“Úgy támogatjuk meg a nézeteinket, ahogy nekünk tetszik, akinek ez megfelel, rendben, akinek nem, annak el kell fogadnia, hogy mi így gondoljuk. Ha a Forma-1 továbbra is szeretné a Ferrarit, akkor változnia kell, újra a technológiai haladás élén kell járnia, miközben figyel a költségekre is. Mi nem szponzorként, hanem gyártóként vagyunk itt.”

 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik