Nem mindennapi történet ütötte fel a fejét a múlt hétvégi, Indiai Nagydíjon a bokszutcában. A szezon vége felé közeledvén egyes csapatok a szabadedzéseken, időmérőkön és a futamokon tesztelik a jövő évi fejlesztéseket, így tesz a Ferrari is, amely előbb a koreai futamon, majd Új-Delhiben villantotta elő 2012-re tervezett első szárnyát.
Yeongamban már páran úgy vélték, hogy a maranellóiak új alkatrésze kissé hasonlít a Red Bull Racing Team által az RB7-esekre kifejlesztett elülső légterelő, Indiában azonban már a többség arról sugdolózott, hogy a Ferrari eleme kísértetiesen hasonlít a riváliséra, a német Auto Motor und Sport beszámolója szerint sok szakembernek is szemet szúrt a dolog.
Apró pikantériája az ügynek, hogy a szeptemberi monzai verseny legelején Mark Webber és Felipe Massa csatázott egy jót, az ausztrál volt az agresszívabb, ám mégis ő járt pórul, RBR-autó az idényben először esett ki. Ekkor letört az autóról az első szárny, amelynek egyik fele a legmerészebb pletykák szerint valamilyen úton-módon épp Maranellóban landolt, a Ferrari pedig nem rest hasonlót összehozni.
A monzai baleset:
Nem ritka egyébként, hogy egy baleset után a leleményes fotósoknak köszönhetően a riválisok belátást nyernek egy-egy autóba, na meg az ipari kémkedés sem áll távol olykor a csapatoktól. Adrian Newey, a Red Bull tervező zsenije mindenestre már egy félmondat erejéig megvádolta akkor a Ferrarit, mondván nem a teljes kocsit kapták vissza Monzában, a másik fele pedig tuti Olaszországban van.
A bírált felxibilis első szárny munka közben:
A fentiek alapján érdekesség még az, amit Nikolas Tombazis, a Ferrari tervezőcsapatának főnöke mondott még a múlt héten, miszerint nem szégyen ellesni a többiektől az újításokat. Ezt követően azért gyorsan leszögezte, hogy a tűzpiros autó 2012-es verziója csak és kizárólag saját ötletek alapján épül majd meg.
A történetet elnézve mi biztosak vagyunk benne, hogy az ügynek még lesz folytatása.