Forma-1

Vettel nyert, Schumacher varázsolt Belgiumban

Sebastian Vettel az élről rajtolva nyerte meg a Belga Nagydíjat, Michael Scumacher az utolsó helyről indulva lett az ötödik.

Összefoglaló: Nagyon izaglmas versenyt láthattunk vasárnap délután, ha minden szünet után ilyen futamot láthatunk, jöhet a következő pauza. Nico Rosberg volt a főszereplő a legelején, a német olyan jól csípte el a rajtot, hogy két körön keresztül az ő hátát szemlélte az egész mezőny, csak a DRS-zóna aktiválása után állt az élre Sebastian Vettel.

Sorra mentek az előzések, majd következett a talán az egész vasárnap végkimenetelét meghatározó Lewis Hamilton, Kamui Kobajasi ütközés a 12. körben: a brit megelőzte a japánt, ám az ázsiai visszatette a McLaren mellé a Saubert, Hamilton ezt nem vette észre, ráhúzta autóját és kipördült a pályáról. Bejött a biztonsági autó, ezt pedig Vettel és Michael Schumacher használta ki a legjobban.

Így esett ki Lewis Hamilton:

A folytatásban még Jenson Button villogott, többeket is maga mögé utasítva odaért a dobogó legalsó fokára, csak a címvédő Vettel, illetve a második helyet megkaparintó Mark Webber volt jobb nála. Fernando Alonso hiába vezetett, majd állt sokáig a második pozícióban, be kellett érnie a negyedik hellyel. Mögötte a 20 éves jubileumát ünneplő Schumacher és a csapattársa, Rosberg ért be.

Adrian Sutil, Felipe Massa, Vitalij Petrov és Pastor Maldonado szerzett még pontot vasárnap.

Belga Nagydíj – végeredmény
1. Vettel Red Bull-Renault 1h26.44.893
2. Webber Red Bull-Renault + 3.741
3. Button McLaren-Mercedes + 9.669
4. Alonso Ferrari + 13.022
5. Schumacher Mercedes + 47.464
6. Rosberg Mercedes + 48.674
7. Sutil Force India-Mercedes + 59.713
8. Massa Ferrari + 1m06.076
9. Petrov Renault + 1m11.917
10. Maldonado Williams-Cosworth + 1m17.615
11. Di Resta Force India-Mercedes + 1m23.994
12. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1m31.976
13. Senna Renault + 1m32.985
14. Trulli Lotus-Renault + 1 kör
15. Kovalainen Lotus-Renault + 1 kör
16. Barrichello Williams-Cosworth + 1 kör
17. D’Ambrosio Virgin-Cosworth + 1 kör
18. Glock Virgin-Cosworth + 1 kör
19. Liuzzi HRT-Cosworth + 1 kör
Kiesett: Perez 27. kör, Ricciardo 13. kör, Hamilton 12. kör, Buemi 6. kör, Alguersuari 1. kör

Az alábbiakban olvashatja el, hogy mi történt körről-körre a Belga Nagydíjon.

Vége! A kockás zászló Sebastian Vettelt intette le elsőnek, mögötte a csapattárs Mark Webber és Jenson Button futott be. Őket Fernando Alonso, a jubiláló Michael Schumacher és Nico Rosberg követte.

44. kör: Megkezdődött az utolsó kör!

42. kör: Jenson Button most előzte meg Fernando Alonsót, Schumacher pedig már az ötödik.

41. kör: Rosberggel közölték, hogy takarékoskodjon az üzemanyaggal.

39. kör: Button megfutotta saját leggyorsabb körét, valamivel több, mint egy másodpercet ad körönként Alonsónak.

38. kör: Korrektek a Mercedesnél, közölték a két pilótával, hogy szabad a verseny, de természetesen normális körülmények között. Hajrá!

37. kör: Na, bekövetkezett, ami már érett, az ausztrál az előzési zónában feljött a második helyre. Közben érik egy Rosberg-Schumacher párharc.

35. kör: Webber egyre közelebb Alonsóhoz, míg Button is hamarosan megérkezik a nyakukra. Eddig az első hely tűnik biztosnak, de láttunk már karón varjút.

34. kör: Tíz karikával a vége előtt Sebastian Vettel áll az élen. Webbert közben ráeresztik Alonsóra, jó kis párharc elé nézünk.

33. kör: Button kerékcserén, negyediknek jött vissza – úgy tűnik ez ma a módi.

30. kör: Vettel is követte a spanyol rivális példáját, ráadásul Alonso elé jött vissza.

29. kör: Perez parkolta le az autóját a garázsban, véget ért számára a futam. Alonso ment ki kerékcserére, negyediknek jött vissza.

28. kör: A bri egyre közelebb az előtte köröző Webberhez.

26. kör: Button szép csendben feljött a negyedik helyre, egészen elkppesztőt megy ma a brit. Túl a versenytáv felén meg kell állapítanunk, hogy az év egyik legjobb versenyével rukkoltak elő a pilóták a nyári szünet után.

20-21. kör: Schumacher és Button harcol egymással nagyot, a veterán német őrzi eddig a helyét. Közben Perez kap bokszutca áthajtásos büntetést.

19. kör: Na nem mintha az élen nem lenne nagy csata, de ami az első öt után következik… Sutilnak nincs könnyű dolga a hatodik helyen.

18. kör: Button mutatott be egy dupla előzést, Petrov és Perez mellett ment el, közben Vettel az előzési zónában Alonsót utasította maga mögé.

17. kör: Alonso megőrizte a helyét, nem lehetett megelőzni, Schumacher ugyanakkor két riválisát is lehagyta, már a hetedik!

16. kör: Ricciardo nem sokkal korábban leparkolta a HRT-t a pálya szélén, levitték, a következő körben kijön az SC.

15. kör: Alonso körözget az első helyen a biztonsági autó mögött. Vettel a harmadik, két kiállással. Schumacher is kétszer volt kint, ő a kilencedik.

13. kör: Hamilton előzte meg Kobajasit, a japán megpróbált visszafurakodni elé, a brit nem vette észre a Saubert, a Mclaren így belement és kipördült a pályáról, hamilton versenye véget ért! Bejött a safety car. Többen, köztük Vettel is kiment a bokszba.

11. kör: Gumiháború lesz, Hamiltonnak szóltak, hogy Vettel már panaszkodott, így vigyázzon az abroncsokra. Közben Vettel, Rosber, Alonso, Kobajasi, Webber, petrov az első hat sorrendje. Schumacher feljött a 12. helyre.

10. kör: Alonso az első adandó alkalommal, az előzési zónában vissza is előzte az auzstrált, Közel a futam egynegyedéhez máris annyi minden történt, mint máskor egy teljes versenyen. Vettel közben szó szerint körbeautózta Rosberget. A cmívédő szólt a rádión, hogy gondok vannak a gumijaival, ez rossz előjel a későbbiekre.

9. kör: Alonso mindeközben kerékcserén, nyolcadiknak jött vissza, de Webber rögvest megelőzte egy veszélyes manőverrel, nem sok kellett hozzá, hogy mindketten kiessenek. Buemi versenye közben véget ért, tönkre ment a hátsó szárnya.

8. kör: Rosberg eddig bírta, Hamilton játszi könnyedséggel ment el mellette az előzési zónában. Vettel közben a friss gumikon mindenkit körbeautózik, már az ötödik.

7. kör: Hamilton támadja Rosberget, a német azonban jól zárja az íveket. Közben Alonso áll az élen.

6. kör: Valóban rosszak lehettek ezek az abroncsok, Vettel is gumicserén járt, a nyolcadiknak jött vissza. Bruno Senna közben bokszutca áthajtásos büntetést kapott.

5. kör: Massa nemhogy nem tudta megelőzni Rosberget, de még Alonso és Hamilton is beférkőzött a brazil elé. Szép jelenet volt mindenesetre.

4. kör: Button és Webber is kijött a bokszba.

3. kör: Már lehet használni az állítható hátsó szárnyat, Vettel élt is lehetőséggel és beelőzte Rosberget. A visszajátszások alapján vagy négy-öt autó hagyott el pár alkatrészt a kezdeti tumultusban.

2. kör: Buemi a hatodik helyre jött fel a 11. pozícióból indulva.

1. kör: Vettel jól csípte el a rajtot, mögötte Massa fordult be, Rosberg azonban a surranópályán feljött az ötödik helyről, majd kisvártatva az élre állt! Webber eléggé beragadt. Alguersuari és Senna akadt össze, mindkettejüknek a bokszba kellett mennük.

14.00: Köszöntjük a Kedves olvasókat, a pilóták nekivágtak a felvezető körnek, hamarosan már a rajt következik, a pálya száraz!

Bemelegítés: Az előzmények alapján izgalmas vasárnap délután elé néz a Forma-1 mezőnye, na meg mi is! Már a pénteki szabadedzésen törtek a kocsik, majd szombaton, az időmérőn a jubiláló Michael Schumacher hagyta el a jobb hátsó kerekét és tette totálkárossá a Mercedest.

A folytatásban aztán Lewis Hamilton és Pastor Maldonado összecsapásain hüledezhettünk, utóbbit a versenybírák öt rajthelyes büntetéssel sújtották, így csak a 21. rajtkockát kaparintotta meg.

Maldonado különszáma:

Négyen, a már említett Schumacher, illetve a két HRT-s, Vitantonio Liuzzi és Daniel Ricciardo, valamint a Virginnel versenyző Jerome D’Ambrosio nem teljesítette a 107 százalékos szabályt, ám mindegyikük megkapta az indulási engedélyt.

Az élről Sebastian Vettel rajtolhat, mögüle Lewis Hamilton, a csapattárs Mark Webber és Felipe Massa indul majd. Fernando Alonso csak a nyolcadik, Jenson Button – a csapata rossz döntése miatt – pedig csak a 13. helyről kezdheti meg a Belga Nagydíjat.

A Nick Heidfeld helyére beugró Bruno Senna a hetedik rajtkockát kaparintotta meg, így ahhoz képest, hogy pénteken összetörte a Renault-t, bizakodásra ad okot a teljesítménye a csapat háza táján.

Volt egy kis gumimizéria a futam előtt, többen is jelezték, hogy felhólyagosodott az abroncsuk, így cserét kértek, ám a FIA nem adott rá engedélyt, ez még okozhat meglepetéseket a verseny elején.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik