A Nemzetközi Automobil Szövetség betiltotta az állítható hátsó szárny használatát a hétvégi Belga Nagydíj és egyben a Forma-1 egyik legizgalmasabb kanyarjában, az Eau Rouge-ban.
A Spa Francorchamps-i ring speciális része az Eau Rouge, előtte lejtős a pálya, de az enyhe jobb-bal kanyarkombináció egy emelkedőre visz, a pilóták pokoli sebességgel tolják át az autókat az íven, hogy ne vesszen el a lendületük.
Az Eau Rouge, a kanyargó legenda:
Főleg, hogy ezután jön a pálya leghosszabb egyenese, ami a hétvégén a hivatalos előzési zóna lesz, ott már lehet majd nyitogatni a szárnyakat.
Az FIA a kellő tapadás, illetve a pilóták koncentrációjának érdekében döntött úgy, hogy nem engedi a DRS-használatot a pálya ezen részén, csak a rákövetkező kanyarban.
A döntésben az is szerepet játszott, hogy a tavalyi belga futamon az Eau Rouge-ban többen használták az akkor még megengedett F-csatornát, az azóta már betiltott aerodinamikai megoldás használata a pilóták figyelmét és fél kezét is elvonta a vezetéstől.
Heikki Kovalainen, a Lotus finn pilótája nem félti az izgalmakat az FIA döntésétől: “Az Eau Rouge speciális kanyar, amin sok múlik, és ahol nagy erők hatnak ránk. Ez még a maximális leszorító erővel is izgalmassá teszi a szakaszt.”
A szabadedzéseken és az időmérőn a pilóták tetszés szerint használhatják a pálya bármely pontján, így az Eau Rouge-ban is a DRS-t, az FIA megítélése az, hogy akkor nem lesznek egymáshoz az autók veszélyes közelségben.