Forma-1

Vettel olyan, mint a szivacs

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint Sebastian Vettel elég erős ahhoz, hogy elnyelje a rá nehezedő nyomást.

Sebastian Vettel dominánsan kezdte a 2011-es szezont: az első nyolc versenyből hatot megnyert, tizenegy futam alatt csak egyszer, Németországban nem állhatott fel a dobogóra (ott negyedik lett). Montrealban, a Nürburgringen és a Hungaroringen hibázott, ám ezek csak apró botlások voltak, amelyeket nem Sebastian figyelmetlensége, hanem a csúszós pálya okozott.

Voltak, akik azt mondták, Vettel nem tudja elviselni a nyomást, ha szorongatott helyzetbe kerül, csapatfőnöke, Christian Horner szerint azonban ez nem igaz.

„Nagyon is impresszív, ha nyomás alatt tartják, eddig egyszer sem okozott csalódást számomra a nehéz helyzetekben. Monacóban remek példát mutatott arra, hogyan tudja maga mögött tartani két ellenfelét is olyan (kopott) gumikon, amelyekről sosem gondoltuk volna, hogy ennyit lehet rajtuk menni” – mondja Horner.

„Barcelonában nagyon precízen helyezkedett az autóval, éppen úgy, hogy maga mögött tudja tartani (Lewis) Hamiltont. Néha a kvalifikáción azt gondoltam: ’na, most minden elveszett’, de Seb mindig hozta az eredményeket, szinte elnyeli a nyomást.”

Vettel Sanghajban és Montrealban az utolsó körökben veszítette el a győzelmet (Kínában Hamilton McLarenje sokkal frissebb gumikon ment, míg Kanadában Jenson Button elől menekült, amikor egy víztócsára hajtva kisodródott egy kanyarban). A Nürburgringen és a Hungaroringen Vettel a nedves felfestésre hajtva csúszott ki a pályáról, értékes helyezéseket veszítve.

Horner szerint ezek a vereségek nem vezetői hibák, hanem a támadó számára kedvezőbb technikai feltételek miatt következtek be. „Németországban még így is negyedik lett, ami eddig a legrosszabb eredménye – ha megnézzük a riválisai mérlegét, ők sokkal rosszabbul állnak. Sebastiannak hat győzelme, négy második és egy negyedik helye van, ami nem egy rossz statisztika, ráadásul még háromszor nyerhetett volna” – véli Horner.

Vettelt a Hungaroringen már arról faggatták az újságírók, hogy 85 pontos előnye birtokában (csapattársához, Mark Webberhez képest) kevesebb kockáztatással, óvatosabban fog-e versenyezni, mint eddig. A német azonban továbbra is teljes gőzzel akar támadni.

„Így megy neki minden egyes nagydíjnak, tudja, hogy támadnia kell. Még mindig éhes a győzelmekre. Ugyanakkor van annyira intelligens, hogy tudja, ha nem tud nyerni, be kell húznia az értékes pontokat. Az agya úgy van beállítva, hogy minden futamot meg akar nyerni” – dicséri pilótáját a Red Bull csapatfőnöke.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik