A nemzetközi szervezet egy csütörtökön kiadott dokumentumban hivatalosan is tisztázta, hogy 2011-re törölte az eredetileg a Brit Nagydíjra bevezetett, az úgynevezett befújt diffúzorra és a hozzá kapcsolódó motorvezérlési programokra vonatkozó szigorításait, az idény a megelőző verseny, a Európa Nagydíj idején érvényes szabályok mellett zajlik majd.
“Minden autó a Valenciában érvényes szabályok szerint versenyez majd” – szögezte le az FIA, hozzátéve, hogy a csapatok megegyezése után már nem számítanak tiltakozásra, panaszokra.
A kipufogógázok aerodinamikai hatékonyságnövelő szerepét az FIA 2012-re iktatja majd ki, a kipufogókat kötelezően az autók oldaldobozainak tetején kell kivezetni a jövő évtől.
“A csapatok már megegyeztek a kipufogócső pozícióját érintő szigorításról, amely szerint a kasztniból sokkal magasabban, a diffúzortól távol lép majd ki. Így a kipufogógázok aerodinamikai hatása abszolút minimális lesz. A motorvezérlési programokat nem korlátozzuk, mert a kipufogócsövek új elhelyezkedése miatt az aerodinamikai szerepük mellékessé válik” – magyarázta a szövetség.