A verseny előtt ugyan elállt az eső, így is biztonsági autó mögül rajtolt el a mezőny. A safety carnak még kétszer kellett visszajönnie a verseny eddigi ideje alatt, előbb amikor Lewis Hamilton és Jenson Button koccanása miatt előbbi kiállni kényszerült, majd a 20. körben, amikor ismét eleredet az eső.
A montreali pályán jócskán áll a víz, emiatt a versenybíróság a piros zászló alkalmazása, azaz a verseny félbeszakítása mellett döntött. Az eső továbbra is szakad, a mezőny a piroszászlós vonal mögött felsorakozva várja a folytatást.
Ez történt eddig:
A futam előtt eső áztatta a pályát és ugyan a kezdésre már elállt, biztonsági autó mögül rajtolt el a mezőny. Négy kör után kiment a safety car, egyből jöttek is az izgalmak, Fernando Alonso tapadt rá az élről induló Sebastian Vettelre, de a spanyol nem tudott előzni. Mindeközben Lewis Hamilton forgatta meg Mark Webbert, az ausztrál azonban ha hátrébb is csúszott, folytatni tudta a Kanadai Nagydíjat.
A címvédő ezt követően elképesztő tempót diktált, gyorsan lerázta a Ferrarikat, igaz egy ízben kicsúszott a pályáról, de nem lett baja az autójának. Hamilton megint főszereplő lett, a csapattárs Jenson Buttonnek ment neki (igaz a csapattárs nemes egyszerűséggel ráhúzta a kormányt a másik McLarenre), majd a falhoz csapta autóját és megpróbálta ugyan folytatni, végül megállt, jöhetett be újfent a biztonsági autó.
Button a safety car mögött gyorsan hajtott az egyik szektorban, így kapott egy bokszutca áthajtásos büntetést is – már a legelején elég pocsékká vált a futam a McLarennek. A brit mellett szólt, hogy intermediate gumikat tettek fel neki a Hamilton-affér után, a felszáradó pályán így pikk-pakk ledolgozta a hátrányát.
Többen is hasonlóképp tettek, ám a húszadik körben ismét eleredt az eső, lehet menni ismét kerékcserére, mivel korcsolyapályává vált az aszfalt – a biztonsági autó is bejött ismét. Öt kör után a versenybíróság úgy döntött, hogy félbeszakítja a versenyt.