A biztonsági autó szinte már beszállhatott volna a versenybe, annyit volt a pályán, egy ízben órákig állt a futam az eleredő eső miatt, Lewis Hamilton és Fernando Alonso kiesett, Sebastian Vettel az élen az utolsó körben rontott, a végső győztes Jenson Buttontól pedig utólag könnyen elvehetik a sikert – egy mondatban ez történt a Kanadai Nagydíjon.
Na de nézzük mi is történt! A futam előtt eső áztatta a pályát és ugyan a kezdésre már elállt, biztonsági autó mögül rajtolt el a mezőny. Négy kör után kiment a safety car, egyből jöttek is az izgalmak, Fernando Alonso tapadt rá az élről induló Sebastian Vettelre, de a spanyol nem tudott előzni. Mindeközben Lewis Hamilton forgatta meg Mark Webbert, az ausztrál azonban ha hátrébb is csúszott, folytatni tudta a Kanadai Nagydíjat.
A címvédő ezt követően elképesztő tempót diktált, gyorsan lerázta a Ferrarikat, igaz egy ízben kicsúszott a pályáról, de nem lett baja az autójának. Hamilton megint főszereplő lett, Jenson Buttonnek ment neki (igaz a csapattárs nemes egyszerűséggel ráhúzta a kormányt a másik McLarenre), majd a falhoz csapta autóját és megpróbálta ugyan folytatni, végül megállt, jöhetett be újfent a biztonsági autó.
Button a safety car mögött gyorsan hajtott az egyik szektorban, így kapott egy bokszutca áthajtásos büntetést is – már a legelején elég pocsékká vált a futam a McLarennek. A brit mellett szólt, hogy intermediate gumikat tettek fel neki a Hamilton-affér után, a felszáradó pályán így pikk-pakk ledolgozta a hátrányát.
Többen is hasonlóképp tettek, ám a húszadik körben ismét eleredt az eső, lehetett menni ismét kerékcserére, mivel korcsolyapályává vált az aszfalt – a biztonsági autó is bejött ismét. Öt kör után a versenybíróság úgy döntött, hogy félbeszakítja a versenyt. Ez Kamui Kobayashinak jött a legjobban, ő ugyanis addig nem volt kint a bokszban, így a második helyről várhatta a folytatást, a piros zászló ideje alatt pedig rendbe rakták az autóját.
Közel kétórás esőszünet után (biztonsági autóval) folytatódott a futam, majd a 34. körben jelezték, hogy kijön az SC. Ezt követően Alonso és Button találkozott egy kanyar közepén, a spanyol járt rosszabbul, kipördült a pályáról és fennakadt az egyik rázókövön – nagy „meglepetésre” ismét begurult a biztonsági autó (a 40. kör végén ment ki).
A folytatásban kiélezett csatákat láthattunk, majd Michael Schumacher kezdett bele a varázslatba, miután sorra előzött le mindenkit, egy ízben az egymással harcoló Kobayashi-Massa kettős mellett is elhajtott – gyönyörű jelenet volt! Kisvártatva Nick Heidfeld ment neki a japánnak hátulról, majd az első szárnya letörött, beesett az autó alá megdobva a versenygépet, a német azonban szerencsésen megúszta a dolgot (a pályán szétszóródó darabok miatt ismét bejött a biztonsági autó).
Érdekes jelenetek borzolták a kedélyeket, Kobayashinak kellett figyelnie, nehogy elüssön egy pályabírót, aki a törmelékek letakarítása közben elcsúszott és elesett a pályán, ám Fortuna ismét Montreal környékén járt.
A 60. körben ismét jelezték, hogy a safety car elhagyja a pályát, Sebastian Vettel, Michael Schumacher és Mark Webber álltak ekkor az első három helyen. A hajrában aztán a veterán német nem bírta tartani a lépést a Red Bullal és Jenson Buttonnel, így visszacsúszott a negyedik helyre.
Az utolsó körben Sebastian Vettel megcsúszott, Button így őt is megelőzte és megnyerte a Kanadai Nagydíjat, de ne vegyük biztosra, hogy ő a végső győztes, mert két ügyét is a futam után vizsgálja a versenybizottság – mindenesetre ő állhatott fel a dobogó legtetejére.
Az első tízbe Vitalij Petrov, Felipe Massa, Kamui Kobayashi, Jaime Alguersuari, Rubens Barrichello és Sebastian Buemi fért még be.
2. Vettel Red Bull-Renault + 2.709
3. Webber Red Bull-Renault + 13.828
4. Schumacher Mercedes + 14.219
5. Petrov Renault + 20.395
6. Massa Ferrari + 33.225
7. Kobayashi Sauber-Ferrari + 33.270
8. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 35.964
9. Barrichello Williams-Cosworth + 45.100
10. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 47.000
11. Rosberg Mercedes + 50.400
12. de la Rosa Sauber-Ferrari + 1:03.600
13. Liuzzi HRT-Cosworth + 1 kör
14. Karthikeyan HRT-Cosworth + 1 kör
15. D’Ambrosio Virgin-Cosworth + 1 kör
16. Glock Virgin-Cosworth + 1 kör
17. Trulli Lotus-Renault + 1 kör
18. Di Resta Force India-Mercedes + 3 kör