A zegzugos monacói pályán többen reménykedtek abban, hogy el lehet kapni a Red Bullokat a szombati időmérő edzésen. Az egyik erre esélyes pilóta Nico Rosberg – lehetett volna.
A német viszont a délelőtti szabadedzésen nagyon összetörte a Mercedest, örülhetett, hogy a szerelők egyáltalán ki tudták pofozni az autóját az időmérőre. Csütörtökön Schumacher is falnak ment, így mind a két Mercedes komoly balesettel a háta mögött indult neki Monte Carlo utcáinak.
Szinte az egész mezőny szuperlágy gumikon kezdett, a nagyokat kivéve nem használták a másik opciót, a lágy abroncsokat. Hamiltoné lett a legjobb idő, a kocogó Kobayasi és Alguersuari koccant a Rascasse-kanyarban, utóbbinak be kellett mennie a bokszba, nem is jutott a Q2-be, ahogy a két Lotus sem. A Virginek is szokás szerint párban estek ki, a Hispania viszont rajthoz sem állt a kvalifikáción, Karthikeyan autójában a felfüggesztés nem volt versenyképes, Liuzzi megrongálta a HRT-t szombat délelőtt, kérdés, valamelyiküket engedik-e rajthoz állni vasárnap.
A Q2-ben a Red Bullok, McLarenek és Ferrarik szuperlágy gumikon gyorsan megfutották a továbbjutást érő köröket, megint Hamilton volt a leggyorsabb. Az élcsapatok spóroltak a gumikkal, míg a többiek kint küszködtek a pályán. Massa megpróbált lággyal továbbjutni, de a Ferrari végül nem kockáztatott, a brazilt visszaküldték szuperlágyon. A Renault-k szenvedtek, Heidfeld csak 16. lett, Petrov éppen kicsúszott a tízből. A két újonc, Maldonado és Perez viszont beverekedte magát a Q3-ba.
Az utolsó szakaszt Jenson Button remek, 1:14 percen belüli ideje alapozta meg, amit Vettel fél másodperccel múlt felül. Két és fél perccel a vége előtt Sergio Perez az alagút után megpördült a szalagkorláton, majd egyik első kerekét elhagyva nagy sebességgel csapódott bele a gumi védőelemeknek. Az időmérőt félbeszakították.
A baleset képei egy házivideó jóvoltából:
Meg nem erősített jelentések szerint a mexikói pilóta egy lábsérüléstől eltekintve megúszta a hajmeresztő esést. A pálya helyreállítása után a kvalifikáció a hajrával folytatódott, mindenkinek egy mért körre maradt ideje. A második helyet Jenson Button csípte el, Webberé lett a harmadik rajtkocka. A forgalom miatt Lewis Hamilton csak hetedik lett.
Frissítés: A futam után nem sokkal a sportfelügyelők elvették Lewis Hamilton legjobb időeredményét, mivel az újraindítás után a mért körében levágott egy sikánt. A McLaren pilótája büntetése a 9. rajtkockából rajtol. Ha Perez elindul, akkor csak a 10. pozícióból.
Q3
1. Sebastian Vettel (Red Bull-Renault) 1:13.556 perc
2. Jenson Button (McLaren-Mercedes) 1:13.997 perc
3. Mark Webber (Red Bull-Renault) 1:14.019 perc
4. Fernando Alonso (Ferrari) 1:14.483 perc
5. Michael Schmuacher (Mercedes) 1:14. 682 perc
6. Felipe Massa (Ferrrari) 1:14.87 perc
7. Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes) 1:15.280 perc
8. Nico Rosberg (Mercedes) 1:15.766 perc
9. Pastor Maldonado (Williams-Cosworth) 1:16.528 perc
10. Sergio Perez (Sauber-Ferrari) mért idő nélkül
Q2
11. Vitaly Petrov (Renault) 1:15:815 perc
12. Rubens Barrichello (Williams-Cosworth) 1:15.826 perc
13. Kamui Kobayashi (Sauber-Ferrari) 1:15.973 perc
14. Paul di Resta (Force India-Mercedes) 1:16.118 perc
15. Adrian Sutil (Force India-Mercedes) 1:16.121 perc
16. Nick Heidfeld (Renault) 1:16.214 perc
17. Sebastien Buemi (Toro Rosso-Ferrari) 1:16.300 perc
Q1
18. Heikki Kovalainen (Lotus-Renault) 1:17.343 perc
19. Jarno Trulli (Lotus-Renault) 1:17.381 perc
20. Jaime Alguersuari (Toro Rosso-Ferrari) 1:17.820 perc
21. Timo Glock (Virgin-Cosworth) 1:17.914 perc
22. Jerome D’Ambrosio (Virgin-Cosworth) 1:18.736 perc
23. Narain Karthikeyan (HRT-Cosworth) mért idő nélkül
24. TonioTonio Liuzzi (HRT-Cosworth) mért idő nélkül