Új gumibeszállító van a Forma-1-ben (a Pirelli), ismét bevethető a KERS, illetve a hátsó szárny mozgatásával elviekben könnyebben lehetne előzni a pálya egy bizonyos szakaszán – ez csak három a száguldó cirkusz vadonatúj dolgai közül.
Melbourne-ben ezekről nem sokat tudhattunk meg, Sebastian Vettel utcahosszal nyerte meg a kissé lagymatag versenyt, míg a hátsó szárny esetében csak azt láthattuk, hogy Jenson Buttonnak nem sikerül megelőznie az új módszerrel a nála láthatóan lassabb Felipe Massát – igaz tegyük hozzá gyorsan, a brazil jól sáfárkodott a KERS-ével, azt a megfelelő ütemben „ellőve” utasította maga mögé a britet, majd Sebastian Buemi ellen megmutatta, hogyan is kellene használni.
A Ferrari csapatvezetője, Stefano Domenicali nem is vonna le messzemenő következtetéseket az Ausztrál Nagydíjból, mondván az előzésre kijelölt egyenes túl rövid volt, Malajzia és Kína után tisztább képet kaphatunk a mozgatható szárny hasznosságáról.
Christian Horner, a Red Bull főnöke a KERS-ről nem tudott mit mondani, lévén sem Vettel, sem Mark Webber autójába nem építették bele, az ominózus utolsó egyenest pedig ő is rövidnek találta. Szerinte a Pirelli abroncsai beváltak, ugyanis megdolgoztatják a csapatokat a megfelelő stratégia kiválasztásakor.
Felipe Massának a szárny és a KERS bevezetése is tetszett, szerinte az újításoknak köszönhetően jobbak lesznek a versenyek, mint korábban.