Ugyanis a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azt tervezi, hogy a 2013-as szezonban már nem a mostani V8-asok, hanem négyhengeres motorok hajtják a versenygépeket a környezetvédelem jegyében.
Ecclestone nem fogta vissza magát az üggyel kapcsolatban, szerinte két nagyon fontos dolgot veszítene ezzel a lépéssel a száguldó cirkusz: az autók hangját és a Ferrarit. A brit üzletember azzal érvelt az AAP-nek, hogy bármerre járt eddig a világon, bárkit kérdezett meg a versenyről mindenki azt emelte ki először, hogy nagyszerű a hangzása versenygépeknek, ráadásul a női nézők is „megőrülnek” érte. Szerinte az eseményt a televízión keresztül követőknek is kisebb élményt nyújtanának a futamok.
A Ferrari egyébként ellenzi a négyhengeres motorok bevezetését, így az is könnyen megeshetne, hogy a maranellóiak tüntetőleg kiszállnának a sorozatból, ha a FIA úgy dönt, 2013-től az új erőforrásra kötelezi a csapatokat.