A 2008-ban elrendelt tilalomnak eredetileg költségcsökkentő célzata volt. A szabály értelmében három helyett kettőre csökkentették a csapatok rendelkezésére álló autók számát. Azóta a csapatok tartalék kasztnik segítségével építenek új autót, ha egy baleset miatt szükségessé válik.
Emiatt szombaton, miután Alonso totálkárosra törte autóját, a csapatnak nem volt esélye arra, hogy új autót építsen pár óra alatt, s mivel az időmérő kezdete után cseréltek kasztnit a Ferrari pilótája a vasárnapi futamon csak a boxutcából rajtolhatott.
Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke most a tilalom eltörlése mellett kardoskodik. Azzal érvel, hogy megengedhetetlen az, hogy a nézők ne láthassák az időmérőn a legnagyobb sztárokat egy hasonló eset miatt.
Fernando Alonso monacói balesete:
AJÁNLOTT LINKEK:
A Ferrari visszahozná a tartalék autókat (A5.hu)
F1: Tartalékautókat akar a Ferrari (Vezess.hu)
A Ferrari szabálymódosítást sürget (F1Világ)