A trükkös rendszerrel először a McLaren alakulata kísérletezett a téli felkészülés során, majd az évadnyitó Bahraini Nagydíjon élesben is pályára vitték. Az új aerodinamikai rendszer az egyenesekben nagyobb végsebesség elérését teszi lehetővé úgy, hogy a pilóták saját magukat állíthatják az autón keresztül áramló levegő útjába. Így a kisebb leszorítóerőnek köszönhetően 8-10 km/órás pluszsebességhez jutnak.
A fejlesztés annyira sikeresnek bizonyult, hogy a mezőny számos csapata döntött úgy, hogy előáll egy hasonló megoldással. A hétvégi Spanyol Nagydíjon már a Ferrari alakulata is használta az áramlásleválást előidéző csatornát, ám míg a McLaren versenyzői a pilótafülkében a térdükkel szabályozzák az abba jutó levegő mennyiségét, addig a Ferrari pilótái a bal könyöküket használják, így tulajdonképpen fél kézzel kénytelenek vezetni autóikat az egyenesekben.
A FOTA a hétvégén, Barcelonában ülésezett, ahol napirendi pontként tárgyalták az F-csatornát is, s végül megegyeztek abban, hogy az jövőre már nem lesz használatban. Döntésüket nagyrészt azzal indokolták, hogy a rendszer használata nem biztonságos.
Video az F-duct működéséről
AJÁNLOTT LINKEK:
F1: Betiltják az F-csatornát (Vezess.hu)
Hivatalos: A csapatok jövőre betiltják az F-csatorna használatát (F1Center.hu)
2011-től nincs többé az F-csatorna! (Motorsportál.hu)