Mivel a Forma-1 jelenlegi egyedüli gumiszállítója, a Bridgestone az idény végén távozik, így 2011-re új partnert kell találni. A 2006 végén kiszállt Michelin az egyik jelölt, úgy tudni, hogy annak ellenére, hogy a francia gyártó a visszatérésének feltételéül szabta a jelenleginél jóval alacsonyabb profilú abroncsok bevezetését, a csapatok nagy részével sikerült is megegyeznie.
Mivel az abroncsok átalakítása mellett a Michelin állítólag jelentős pénzt is szeretne, az F1 ura, Bernie Ecclestone nem támogatja a francia gyártót, a hétvégén fel is röppent, hogy helyette a brit-amerikai Cooper Avont szeretné a Forma-1-ben látni.
Az amerikai tulajdonú cég motorsportrészlege egy friss közleményben elismerte, hogy valóban “felmerült” a Forma-1-es gumiszállítás kérdése náluk. “A cég tárgyalásokat folytat az érintettekkel, ezért egyelőre nem mondhat többet” – közölte az Avon.
Egyes források szerint az Avon beszállásával nem hivatalos formában a Bridgestone is maradna félig-meddig a Forma-1-ben, ugyanis a britek a japán cégtől kapnák a szakembereket és a technológiát.
A csapatok a bő két hét múlva következő Spanyol Nagydíj hétvégéjére szeretnének végleges döntést a jövő évi gumikról.