Számos újdonsággal szolgál a 2010-es Forma-1-es szezon: három új istálló érkezett, öt pilóta debütál a motorsport királykategóriájában, bemutatkozik a dél-koreai pálya, és a pontrendszert is átalakították. Mindezt azonban elhomályosítja egy régi ismerős, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher visszatérése.
Szabályok
2009-hez képest nincsenek olyan komoly változások, a futamok kimenetelére leginkább az utántankolás megtiltása lehet hatással. A kiállások radikálisan megrövidülnek, boxutcai pletykák szerint a Red Bull-csapat 1,8 másodperces stopnál tart.
A tankolástilalom az autók sokkal nehezebbek, komoly előnyt jelenthet, ha valakinek sikerül egy különösen kevés benzint fogyasztó motort kifejlesztenie. Az első kerekek 25 milliméterrel keskenyebbek lesznek.
Pontrendszer
Az FIA Forma-1-es bizottsága február elején döntött úgy, hogy megváltoztatja az eddigi rendszert. A futamgyőzelemért az eddigi 10 helyett 25 pont jár, és még a tizedikként beérkező pilóta is kap pontot. 2010-ben így oszlanak el a pontok az elsőtől a tizedik helyezésig: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1.
Csapatok
A hétvégi szezonnyitó futamon 12 istálló pilótái állhatnak fel a rajtrácsra. Három újonc érkezett a száguldó cirkuszba: a Virgin, a Lotus és a Hispania. Az amerikai USF1 megkapta ugyan tavaly nyáron a licencet, de anyagi problémák miatt kihagyja az idei szezont. Mind a három új csapat autóit Cosworth-motorok hajtják.
A BMW kiszállt az F1-ből, a helyére érkezett a malájziai tulajdonú Lotus, amely csak a nevében emlékeztet az egykori legendás istállóra.
Pilóták
Számos új arccal kell idén megismerkedniük a sportág szerelmeseinek. Nico Hülkenberg (Williams), Vitalij Petrov (Renault), Karun Chandhok (Hispania), Bruno Senna (Hispania) és Lucas di Grassi (Virgin) igazi újoncnak számít. Pedro de la Rosa legutóbb a McLarennél tesztpilótaként dolgozott, Kamui Kobayashi pedig tavaly néhány futam erejéig helyettesítette a sérült Timo Glockot a Toyotánál.
A szezonnyitón mégsem ők, hanem a visszatérő hétszeres világbajnok fog az érdeklődés középpontjában állni. Michael Schumacher három éves szerződést kötött a Mercedes GP-vel, és saját bevallása szerint olyan motivált, mint pályafutása kezdetén.
Pálya
Idén is bemutatkozik egy aszfaltcsík a Forma-1-ben. A dél-koreai pályát, a maláj, az isztambuli, és a sepangihoz is hasonlóan az egykori autóversenyző, a német Hermann Tilke tervezte. Az első futamot a szezon második felében, október 17-én rendezik.