A Nemzeti Sport együtt él a magyar labdarúgással, immár több, mint száz esztendeje. Évtizedeken át állta a helyét az állítás; ahogy ment a legjobb klubcsapatoknak, ahogy ment a válogatottnak, úgy emelkedett, vagy éppen süllyedt a Nemzeti Sport (NS) példányszáma.
Az internet megjelenésével némiképp módosult a hírfogyasztás, a print lapok példányszáma korábban soha nem látott mélységbe zuhant. Az eladott sportújságok számát sem lövi az egekbe már egy-egy válogatott siker, hangos klubdiadalról meg csak álmodozunk.
Ettől függetlenül bizton állítható, ha nem 15-16, hanem 40-50 ezer néző látogatná hétvégente az élvonalbeli találkozókat, úgy legalább tíz százalékkal többen vásárolnának hétköznapokon és vasárnap is NS-t.
A sportlap így egyfajta magyar labdarúgás iránti elkötelezettségből, de józan üzleti érdektől vezérelve is hetek óta azzal foglalatoskodik, miként lehetne több nézőt az NB1-es, NB2-es meccsekre kicsábítani.
Örömteli tény, a napilap továbbra is szívén viseli a magyar labdarúgás sorsát. Az már azonban prímán jelzi a honi futball üzleti szemléletét, hogy a Nemzeti Sport szerkesztősége hamarabb gondolkodik marketing fejjel, előbb tesz a nézőszám növeléséért, mint a futballbizniszben leginkább érdekelt klubok maguk.
A csütörtöki NS címlapján (nyitóképünkön) vezető helyen és a 6-7. dupla oldalon látható a végeredmény:
huszonegy darab, egyenként 50-90-100 százalékos kedvezményt biztosító kupon.
Nem szükséges mélyebb marketingismeret ahhoz, hogy a kuponozással alapvetően női célcsoportokat céloznak meg.
Ezt az apróságot figyelmen kívül hagyva összesen tizenkettőből nyolc első és húszból tizenhárom másodosztályú klub állt be az akció mögé. A hivatásos ligákban szereplő klubok több, mint kétharmada.
Megkockáztatom, ők sem azért maradtak ki, mert nekik elég az a jegybevétel, amit hétvégente fel tudnak mutatni, és nincs szükségük több szurkolóra.
Inkább azért, mert ott dolgoznak és leginkább gondolkodnak a marketingesek. Tudják, ez a kampány maximum a Nemzeti Sportnak jó. Ők lehet, a mai, vagy a a március 11-én újra megjelenő “kuponos” lapszámból egy-két százzal többet adnak majd el.
Ellenben az a futballklub, amelyik ilyen formában szeretne több nézőt viszontlátni a stadionjában, az egyúttal minősíti csapatát és a magyar futballt is.
Jelen esetben azt üzeni: leértékelt, kuponos termék.
Ön szerint a kuponos jegyvásárlási kedvezmény megfelelő módja a nézőszám növelésnek?