A 444.hu pazar összeállításban bizonyítja be, hogy – ahogy ők fogalmaznak – “a szurkolói igények kielégítésében”. De nem csak ők, az adidas is.
Utánajártak, hogyan lehet vásárolni a a december 17-én, azaz több, mint négy hónapja bemutatott Eb-mezekből. Merthogy a szurkoló mindenhol a világon már csak olyan, hogy a szerencsésebb (tehetősebb) a világeseményen a lelátón, a többi pedig a kocsmában, vagy otthon a televízió előtt, de mindenképp abban a mezben feszít, amiben a fiúk a pályára lépnek.
Most, hogy 44 év után végre újra Európa-bajnokságon vehet részt a válogatott, talán jogos igény lenne, hogy a szurkoló megvásárolhassa a piros és a fehér mezeket. De nem tudja. Se az MLSZ , se az UEFA honlapján. Utóbbin ráadásul az a szégyen is éri a nemzeti válogatottunkat, hogy 24 résztvevő nemzet Eb-mezéből egyedül a magyart nem lehet megvenni, pontosabban valamit mégiscsak lehet. Ahogy a 444.hu fogalmaz:
Minden kibaszott ország (ne menjünk bele, de albánia, szlovákia etc.) frankó idei meze fenn van, bazmeg a magyar mez egy olyan melegítőfelső, amit a Váci utcában árulnak 500 forintért az I love Budapest képeslapok mellett
Íme:
A lap megkérdezte az MLSZ és az adidas illetékes elvtársát is. Előbbi így válaszolt:
Tettünk lépéseket abban az irányban, hogy a korábbiaktól eltérő módon kezeljük ezt az elhanyagolt területet, (…) Célunk, hogy a szurkolói igények és a kínálatunk fokozatosan lefedjék egymást. Jó lenne elérni, hogy egy-egy válogatott meccsen az egész stadion szurkolói mezben biztassa a válogatottat, ahogyan erre akad jócskán nemzetközi példa.
Míg utóbbi nevében Császári Attila így:
Előre láthatóan május végétől kerül a boltokba az új mez. A termék nagyon új és egyedi lesz, az Adidas az év végén szavaztatta meg a szurkolókkal a dizájnt, a gyártás csak az idei évben indult el. Az UEFA-nál még azért, nincs fönt , mert most még nincs forgalomban a mi mezünk. Utolsóként jutottunk ki.
Értik: az a baj, hogy utolsóként jutottunk ki. Ja és négy hónap a bemutatás óta nem volt elegendő a gyártásra.