Mint ismert, az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége azzal vádolta meg a legnagyobb európai autógyártó vállalatot, hogy kijátszotta az előírásokat (erről bővebben itt olvashat). Nagyot bukhat a cég az ügyön, a BBC legsötétebb előrejelzése szerint közel 12 milliárd fontra is megbüntethetik őket.
Mindez a sport világára is nagy hatással lehet. Elég csak a Német Kupa-címvédő Wolfsburg labdarúgócsapatára gondolni, amelynek a Volkswagen-csoport a főszponzora. Sőt, maga a klub igazából azért alapult 1945-ben, hogy a cég munkatársai tudjanak hol sportolni, az autógyár a mai napig pénzeli az egyesületet (több sportágban is), a focicsapat pedig a 30 ezres Volkswagen Arénában játssza hazai mérkőzéseit.
A 2009-ben bajnok, az előző szezonban pedig ezüstérmes labdarúgócsapat kapcsán természetesen felvetődik a kérdés: hogyan élik meg ezeket a bizonytalan napokat. A sportigazgató, Klaus Allofs nyilatkozata alapján nem pánikolnak:
Nem titok, hogy a Volkswagen-csoport befektetése nem kicsi. Ám amilyen elhivatottak a klub felé, az alapján nem aggódom. És nem csak meg akarok nyugtatni mindenkit, én ezt komolyan is gondolom.
Simon Chadwick sportközgazdász ugyanakkor azt fejtegette a BBC-nek nyilatkozva, hogy nem csak a Wolfsburg kerülhet bajba. Példaként hozta fel, hogy Németországban a Volkswagen-csoport az első két osztályban összesen 18 fociklubot (!) szponzorál, de az Audi révén például az FC Barcelonát is támogatják. Emellett természeten, lévén autógyárról van szó, a VW-csoport állandó szereplője a motorsportoknak, elég csak a rali-vb-re vagy a német túraautó-világbajnokságra gondolni. De nemrég még a Forma-1-gyel is hírbe hozták a Volkswagent.
Chadwick nem túl biztatóan arra figyelmeztet, hogy:
Nem szabad alábecsülni az ügy hatását a sport világára.