A Castrol, a Continental és a Johnson & Johnson döntött úgy, hogy nem újítja meg a korábbi megállapodást. Ez a három cég tagja volt annak a nyolcnak, amely együttesen 524 millió dollárt fizetett a FIFA-nak a tavalyi, brazíliai vb-vel összefüggésben.
Fotó: Europress Fotóügynökség
A Budweiser és a McDonalds ugyanakkor már hosszabbított a következő, oroszországi világbajnokságig.
Korábban két főtámogató, a Sony és az Emirates jelezte, hogy nem kívánja folytatni az együttműködést. A FIFA, amelynek több mint négymilliárd dollár volt a bevétele a tavalyi vb-n, így is stabil lábakon áll, ugyanis szinte biztos, hogy a főszponzoroknál a Samsung és a Qatar Airways új belépő lesz, a Gazprommal pedig már aláírták az egyezséget.
A FIFA az új marketingstratégiájának és a korábbinál is előnyösebb televíziós szerződéseknek köszönhetően ötmilliárd dolláros bevétellel számol a 2018-as torna kapcsán.