A “Pavilhaót”, ahol a szurkolók nyomon követhetik a világbajnokság mérkőzéseit, eredetileg hétfőn avatták volna fel, de az esős időjárás meghiúsította ezt a szándékot. Ban kedden megszemlélte az elkészült létesítményt.
“Nem a nagyság a fontosság mércéje” – jegyezte meg legújabb művéről a sztárépítész, aki egyebek között a Párizsban tervezett Cite musicale nagyprojektet is vezeti.
Fotó: Europress fotóügynökség
Kartonból már több épületet tervezett. Így az ő munkája a földrengés sújtotta olaszországi L’Aquilában létesült Koncertterem, valamint a Fülöp-szigeteki tájfun túlélői számára ugyancsak papírból készített átmeneti lakások.
A tokiói brazil pavilont, amelyet antik görög templomoszlopokat idéző, bambusznádra emlékeztető, karcsú világosbarna papírcsövek tartanak és hullámpapírból készült tető fed, a tervek szerint csütörtökön, a világbajnokság nyitó napján adják át a nagyközönségnek.
Labdarúgó-mérkőzéseket, zenei rendezvényeket lehet tartani benne, de kávéházként is használható. Japánban több mint 200 ezer brazil él.
Fotó: Europress fotóügynökség
Az 56 éves Ban Sigeru pénteken, az amszterdami Rijksmuseumban veszi át a Pritzker-díjat a vele járó 100 ezer dollárral együtt. Ezzel kapcsolatban kijelentette: “A díj nem fog megváltoztatni engem, továbbra is ugyanazt fogom tenni, katasztrófatérségekben fogok dolgozni, de tervezek a kiváltságosoknak is, és továbbra is fogok tanítani”.
Az elismerést tavaly is japán mester, Ito Tojo kapta. Ban Sigeru hetedik japánként nyerte el a rangos építészeti díjat.