Rossz hír a labdarúgás kedvelőinek: szeptembertől már az első selejtező körtől átkerülnek a labdarúgó-Bajnokok Ligája mérkőzései a TV2-ről a társaság tulajdonában lévő és férfi célcsoportot megcélzó PRO4 csatornára.
A TV2 először augusztus 26-án sokkolta a focirajongókat. Aznap történetesen a két legnépszerűbb európai labdarúgókupa, a Bajnokok Ligája és az Európa Liga győztes csapata, az FC Barcelona és az FC Porto csapott össze az európai Szuper Kupáért. A nagyérdemű annak rendje és módja szerint várta a minden magyar háztartásban fogható csatorna műsorán a meccset.
Hiába várta.
A spanyol és a portugál klubcsapat Monacóban játszott, mi meg azzal egy időben a közkedvelt magyar sorozatot nézhettük a TV2-n.
Mert minden Jóban van valami Rossz!
Kiderült, a TV2-nek időközben született egy férfi csatornája, a PRO4. Így Hajdú B. István szokásos sziporkáit és a monacói Szuper Kupa-döntőben a Barcelona 2-0-s győzelmét is ott hallhattuk, nézhettük – volna.
Ha lett volna PRO4-ünk. De nem volt.
A TV2 vezetése úgy döntött, az általa az idei BL-szezonban közvetítendő Bajnokok Ligája-meccseket, így a májusi döntőt is erre a többség által ismeretlen és láthatatlan adón sugározza majd. A többi mérkőzést, ahogy eddig is, a DigiSport és a DigiSport+ adón továbbra is nézhetjük.
A 2011. július 31-i AGB-adatok szerint a PRO4 a háztartások 16,3 százalékában érhető el, ami 648 227 háztartást jelent pillanatnyilag Magyarországon. A DigiSport a maga 34 százalékával (1 352 130 háztartás) valamivel jobb helyzetben van. A DigiSport+-ról még egyelőre nincs hivatalos adat, ugyanakkor a tulajdonos Digi Kft. valamennyi rendszerén szerepel a csatorna, így vélhetően ez is több háztartásban fogható, mint a Pro4. A TV2 lefedettsége 99,7 százalék.
Van némi különbség, a TV2 döntése ezért érthetetlen és sportszerűtlen.
A csatorna állítólag azért döntött így, mert nem jutott be magyar csapat a főtáblára, így az érdeklődés sem lesz kiemelkedő. Tegyük hozzá gyorsan: tavaly sem volt magyar csapat a 32-es táblán.
Médiapiaci szakértők szerint meggondolatlan és önveszélyes lépést tett a TV2, hiszen ezzel aligha javított megítélésén az UEFA megbízásából a jogokat értékesítő TEAM képviselői előtt. Ráadásul az UEFA várhatóan ez év őszén írja ki a következő három évadra szóló pályázatot, s a mostani csatornaváltás aligha javítja a TV2 esélyeit.
Ha lemaradtál volna, itt a Szuper Kupa összefoglalója:
A terjesztői piac szereplői sem lehetnek boldogok a lépéstől, hiszen nyomásgyakorlásként élhetik meg a helyzetet.
A sport, a labdarúgás így eshet a pillanatnyi gazdasági érdekek áldozatául.
Másképpen: a kereskedelmi csatorna erőböl politizál, tesz a nézőire és a szolgáltatóira egyaránt.