A StageUp sporttanácsadó cég kimutatásai szerint az öt legnagyobb európai ligában összesen 365 millió euró a mezszponzori pénzekből befolyó pénz, ami 2,6 százalékos visszaesést jelent az előző szezonhoz képest. A Bundesligában ugyanakkor átlagosan öt százalékkal emelkedtek a klubok ilyen típusú bevételei.
A német élvonalbeli együttesek átlagosan 6,3 millió eurót kasszíroznak azért, hogy játékosaik mellkasukon reklámfelirattal lépjenek pályára. Az átlagot elsősorban a Bayern München, a Schalke 04 és a Borussia Dortmund csapatai viszik fel.
A második helyen az angol Premier Leauge áll, ám a klubok itt érezték meg leginkább a gazdasági válságot. A szigetországi csapatok átlagosan tíz százalékos csökkenéssel voltak kénytelenek szembesülni, leginkább azért, mert főszponzoraik korábban a pénzügyi szektorból kerültek ki. A klubok ugyanakkor még így is 4,8 millió eurónak megfelelő font bevételt szereznek ebből a forrásból.
A harmadik az olasz bajnokság, negyedik a spanyol, ötödik pedig a francia pontvadászat e tekintetben.
A klubok rangsorában a Bayern az első 18 millió euróval, a Manchester United a második 15,7-tel, a Real Madrid pedig a harmadik 15-tel.
A tanulmány szerint leginkább a fogadással foglalkozó cégek, illetve az energiaszektorban érdekelt vállalatok látnak fantáziát abban, hogy a futballcsapatok mezén hirdessék magukat.