A háromszoros olimpiai bajnok úszó, Hosszú Katinka, valamint Szoboszlai Dominik, az RB Leipzig válogatott labdarúgója holtversenyben végzett az élen a Forbes magazin Magyarország legértékesebb sportolóiról készített felmérése alapján.
Hosszú és Szoboszlai mögött Milák Kristóf úszó lett a harmadik.
A Forbes kiemelte, hogy a koronavírus-járványban sok sportoló tudta megmutatni magát a nagyközönségnek teljesen más oldaláról. A meccsek, versenyek előtti sajtótájékoztatók helyét egyértelműen az Instagram vette át. A pandémiában az is kiderült, mit ér, ha sportolók társadalmi-közéleti ügyekben is megnyilvánulnak: viselj maszkot, maradj otthon, köszönjük az egészségügyi dolgozóknak, és a szezon legnagyobb port kavaró bejegyzése: a család az család.
Utóbbiban Gulácsi Péter – aki negyedik lett a listán – új színt vitt a sportolói kommunikációba és imázsának alakításába is, amikor egy érzékeny témában egyértelműen állást foglalt.
Aki eddig is tartalommal töltötte meg felületeit a közösségi médiában, a lezárások idején erősen támaszkodhatott követőtáborára, de ez az időszak lehetőséget is adott sokaknak, hogy nekiálljanak közösségé formálni rajongótáborukat. Ebben – írta a lap – még mindig kevés a tudatosság a magyar piacon, ahol a hirdetők aktív influenszer szerepet várnak el a sportolóktól is.
A lista első öt helyezettje – a futballista Szalai Attila fért még be ide – a szélesebb nyilvánosságban is meg tudta mutatni egyéniségét. Nemcsak a labdarúgó Európa-bajnokság miatt (ami a hirdetőknek is fontos időszak) léptek előre a futballisták a friss Forbes-listán, egyre több a nemzetközi, jegyzett ligában helytálló magyar játékos, miközben a Ferencváros a sportág csúcsát jelentő Bajnokok Ligájában vitézkedett tavaly ősszel.
Látványos, ahogy visszaesett a listán a kézi- vagy vízilabda, ugyanakkor vannak új szereplők is. Közülük is Valter Attila mente az egyik legnagyobbat, aki három napig vezette az összetettet a Giro d’Italián országúti kerékpáros körversenyen. A bringás a lista 20. helyén végzett.
Az előző évek alapján az látszik, hogy hatalmas előny, ha valakit egy-egy kiugró eredménye miatt azonosítanak egy egész sportággal.
A Forbes-listán elfoglalt helyezés a sportolók pénztermelési képességét és sporteredményeit mutatja meg: ki mennyire építi jól a márkáját, és mennyire képes kihasználni az abban rejlő üzleti lehetőségeket.