Sport

Mit tud egy 86 éves férfi, aki Amerikából átúszott Kubába?

A Nemzetközi Sport és Kulturális Szövetség október 16-18-a között Budapesten rendezi meg következő, MOVE Congress elnevezésű eseményét: a világ szabadidősportban és fitnesziparban dolgozó vezető szakemberei a Budapesti Kongresszusi Központban találkoznak.

Köztük Magnús Scheving, a Lazy Town című gyerekműsor sorozat megalkotója is, amelyet 170 országban, köztük Magyarországon is nagy sikerrel vetítették, és többek között két Emmy-díjra is jelölték.

Csináljunk játékot a mozgásból

A gyerekeknek szóló műsor képes volt felállítani nézőit a fotelből a tévénézés közben és azt követően egyaránt.

„A titok mindössze annyi, hogy csináljunk játékot a mozgásból. Bármit, amit a gyerekek játéknak fognak fel, örömmel csinálják, és észre sem veszik, hogy közben megmozgattuk őket. A Lazy Town is pont erről szólt, a mozgásra invitáló üzeneteket elrejtettük a sorok között. De mi, felnőttek gyakran követünk el hibákat, amikor a gyerekeket sportolásra hívjuk. A gyerekek ugyanis ösztönösen imádnak mozogni. Mi pedig ott rontjuk el a dolgot, amikor meg akarjuk nekik mondani, hogyan, mikor, mennyit és mit mozogjanak” – mondta a producer.

A gyerekeknek nem fegyelmezett gyakorlatokra van szükségük, hanem játéklehetőségre, motivációra és térre. Miközben arra vágyunk, hogy minél többet mozogjanak, mi vagyunk, akik leültetjük és csendre intjük őket.

Scheving a gyereksorozat után most új projekten dolgozik: tévésorozatot készít olyan aktív, idős emberekről, akik korukhoz képest valami extrém mozgást művelnek.

Például egy 86 éves férfiról, aki az Amerikai Egyesült Államokból átúszott Kubába. Vagy egy 60-nak kinéző, de valójában 96 éves idős hölgyről, aki jógát oktat Japánban.

„Iszonyúan érdekel, hogy mit tesznek ezek az emberek, amit mások nem. Mit esznek, mik a szokásaik, a napirendjük? Ezt szeretnénk kideríteni, és a műsorral természetesen másokat is inspirálni” – beszélt a terveiről.

Ötvözni a mozgást az élményt nyújtó játékkal

Markos Aristides Kern, a német Fun With Balls nevű cég megalapítója állítja, hogy egyre több felhasználó ismeri fel a gamification (játékelemek alkalmazása az élet játékon kívüli területein) lehetőségét a sport infrastruktúrában.

„Rengetegen felismerik azt, hogy ez a módszer lehetőséget nyújt egy hatalmas társadalmi problémával, az inaktivitással való szembeszállásra. A mi termékeink titka az, hogy a mozgást ötvözzük a rendkívül attraktív és élményt nyújtó játékkal. Számos felhasználónk úgy válik rabjává egy-egy mozgásformának, sportnak, hogy korábban eszébe sem jutott azt kipróbálni. Miközben a játékainkkal játszanak, 1-1 óra perceknek tűnik, ez alatt rendesen átmozgatjuk őket, és ez manapság, amikor mindig idő szűkében vagyunk, óriási érték.” – vallja az újító üzletember.

Legújabb innovációjuk, a MultiBall iránt világszerte kifejezetten iskolák, sportcentrumok és olyan intézmények érdeklődnek, ahol rendszeresen gyerekek fordulnak meg, és akiket percek alatt magához köt a játék

Kiemelt fotó: Nemzetközi Sport és Kulturális Szövetség

Ajánlott videó

Olvasói sztorik