Bár a magyarok kétharmada nem sportol, az eredmények szerint a megkérdezettek több, mint 40 százalékát motiválná, ha különböző mozgást segítő tippeket-trükköket ismerhetne meg, ezért a Rexona tavasszal egy új, az embereket megmozgató kampányt indít, amely során az életünkbe könnyen beépíthető kihívásokat teljesíthetünk.
A kutatás átfogó képet rajzol a magyar lakosság sportolási szokásairól: a megkérdezettek 61 százaléka csak elvétve vagy egyáltalán nem sportol, ami azért is elgondolkodtató, mert a válaszadók közel kétharmada ülő munkát végez, amelyhez elengedhetetlen lenne a rendszeres testmozgás. Emellett a kutatásból az is kiderül, hogy a lakásban élők sportosabbak, mint a kertes házban élők, ugyanígy a budapestiek többet mozognak és több mozgásformát is kipróbáltak már, mint a kisebb településeken élők.
A Rexona felmérése azt is vizsgálta, hogy milyen közlekedési eszközöket használunk: csupán az emberek 14 százaléka mondta azt, hogy mindig gyalogol, a kitöltők 85 százaléka az autót és a tömegközlekedést preferálja a gyaloglással szemben, sőt, az emberek 14 százaléka mindig mindenhová autóval vagy tömegközlekedéssel megy. Lépcsőzni sem igazán szeretünk: a megkérdezettek mindössze 23,7 százaléka választja a lépcsőt, ha van lift is, 30 százalék viszont akár az első emeletre is lifttel megy. Az emberek 12 százaléka egyébként kipróbált már több mozgásformát is, de azok kikoptak az életéből, és a kitöltők közel fele lépett már a teleshop „csapdájába” és rendelt valamilyen edzőeszközt otthonra, de csak 3,6 százalékuk az, aki többszöri rendelés után is mindet rendszeresen használja.
Akik egyáltalán nem vagy nem rendszeresen sportolnak, leginkább az időhiányra, a kezdéshez szükséges erő/kedv hiányára és arra hivatkoznak, hogy nem tudják hogyan kezdjenek bele vagy nincs, aki támogassa őket a kezdésben. Elmondásuk szerint őket leginkább a hasznos, könnyen eltanulható tippek/trükkök ösztönöznék, illetve sokan vannak, akik szeretnének rövid, könnyen elsajátítható mozgásformákat megismerni. A sportolást kerülőknek jó példával járhatnak elől egyébként a rendszeresen sportolók: őket az egészségmegőrzés (64%), az általános állóképesség megőrzése (48%) és a stresszlevezetés (35%) motiválja, viszont az alakformálás csupán 29 százalékukat hajtja előre.
A kutatás eredményei megerősítettek minket abban, hogy apró, a mindennapi életükbe könnyen beépíthető lépésekkel kell mozgásra motiválnunk az embereket. Éppen ezért olyan egyszerű, szórakoztató, mégis alacsony eszközigényű és nem megerőltető kihívásokkal készülünk a következő időszakra, amire bárki vállalkozhat – edzettségi szinttől függetlenül”
– mondta Béke-Dajkó Anett, a Rexona brand managere a most induló kampány kapcsán.
Kép: lzf/Thinkstock