Sport

Hátborzongató percek: az év legnagyobb versenybalesetei

2015-ben sem unatkoztak az autósportok kedvelői. Most a legnagyobb borulások közül szemezgettünk a Forma-1-től kezdve a ralin át a Renault-sorozatokig. Videók.

Nem esett messze az alma a fájától. Pedro Piquet, a legendás Nelson fia is versenyautóba pattant, ő a Porsche GT3-ban tapossa a gázpedált. Idén volt egy ijesztő balesete Brazíliában, amikor a versenygépét lényegében felborították egy kanyarban, az autó kilencszer pördült meg és a levegőbe is felrepült. A 17 éves Pedrót kórházba szállították, de szerencsére nem esett komoly baja.

A Ferrari juniorkorú versenyzőjére, Lance Strollra is vigyázott az őrangyala. A fiatal kanadai pilóta a Formula 3 monzai futamán nem vette észre mellette haladó riválisát, az ütközésből pedig olyan rosszul jött ki, hogy kirepült a pályáról és a kerítésnek csapódott. Stroll is megúszta a balesetet egy kisebb hátsérüléssel, másnap már újra versenyzett.

Az Aussie Racing sorozat bathursti állomásán Damian Flack már 300 kilométer per órás sebességgel száguldott, amikor hátulról meglökték, az autója a pálya széli korlátnak csapódott és a levegőbe repült. Az autó külseje teljesen leszakadt a pörgés közben, mikor végre megállt, akkor füstölni kezdett. Flack több bordája is eltört, a tüdeje pedig kilyukadt.

A baleset igazán nagy csavarja az, hogy a mögötte haladó autót, amely meglökte, azt a testvére, Adrian vezette.

A királykategóriában, a Forma-1-ben is törtek az autók 2015-ben. Az egyik legnagyobb zakó Danyiil Kvjat nevéhez fűződik, aki Szuzukában, az időmérőn veszítette el irányítását a Red Bull felett és a szalagkorlátba csapódott.

A legijesztőbb balesetet a fiatal Carlos Sainz szenvedte el. A Toro Rosso spanyolja az Orosz Nagydíj szombati szabadedzésén csapódott a korlátnak. A legnyomasztóbb az volt, hogy a mentés túlzottan elhúzódott, utána Sainzot kórházba szállították. Másnap aztán rajthoz tudott állni a versenyen, de nem ért célba.

Habsburg Károly osztrák főherceg fia és IV. Károly magyar király dédunokája, Habsburg Ferdinánd (a vele készült interjúnkat itt olvashatjátok) a Formula Renault Európa Kupa silverstone-i futamán járt a fellegekben, miután nagy sebességgel telibe trafálta hátulról egyik riválisát. Ő is megúszta sérülés nélkül, csak elővigyázatosságból kellett a pálya ügyeletére szállítani.

A mai napig nem érti senki, mi a fenét akart Roberto Merhi a Formula Renault 3.5 sorozat ausztriai állomásán. A spanyol miután beért a célba fogta magát és lelassított. Nicholas Latifi közben a végsőkig küzdött a minél jobb helyezésért, képzelhetjük, mennyire meglepte őt a szinte álló helyzetben lévő Merhi. Nem is tudta kikerülni.

Hátborzongató jelenettel jelentkezett a GT4 európai versenysorozata is. Ausztriában a negyedik helyért csatázó Jörg Viebahn és Rosen Daskalov autója akadt össze az utolsó kanyarban, mindketten kicsúsztak, a versenygépek pedig ripityára törtek. Kisebbfajta csoda, hogy sértetlenül megúszták mindezt.

A ralivilágbajnokság mexikói állomásán Ott Tanak lesodródott az útról, ami a raliban annyira azért nem meglepő. Az észt azonban egy tóban landolt a Fordjával, a Fiesta el is süllyedt. Látványos volt, az biztos.

RC Enerson az Indy Lights torontói állomásán hozta a frászt mindenkire, amikor egy ütközés után kis híján kirepült a pályáról. A baleset után nem sokkal már ő maga posztolta a Twitterre, hogy kutya baja.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik