Az első futamon Michelisz Norbert a negyedik helyről, a második sorból, kezdhette meg a versenyt, de már a felvezető körben jelezte, hogy problémája van a kuplunggal, ami kissé megijesztette a csapatot. Végül azt az üzenetet kapta, hogy próbálja meg visszahűteni, valószínűleg csak túlmelegedett mikor megpróbált beállni a rajtrácsra.
A lámpák kihunyása után Michelisz szenzációs rajtot vett, és az első kanyar után már a második helyen fordult az argentin López után. Mögötte a francia Loeb, majd a két gyári hondás Tarquini és a portugál Monteiro, végül a francia Muller, aki igencsak rosszul rajtolt.
Ez a felállás megmaradt az ötödik körig, mikor Loeb megpróbálta megelőzni a magyar versenyzőt, ám akkorát hibázott, hogy elment mellette a két hondás és francia csapattársa is.
Fotó: Zengő Motorsport
A mezőny végén a SEAT-tal versenyző Kwong a falnak csapódott a hajtűkanyarnál, de a futamot nem kellett megszakítani, villámgyorsan kiemelték az autót. Később Valente technikai okok miatt bejött a boxutcába, Bennani pedig a célegyenesbe állította le a versenyautóját – volt annyi lélekjelenléte hogy középről a falhoz kormányozza az autót.
Micheliszt végül a második helyen intették le López mögött és Tarquini előtt.
Ezzel 18 pontot szerzett, amivel összetettben tovább növelte előnyét Monteiro előtt és egy lépéssel közelebb került az összetett negyedik helyhez.
A második futamon Michelisz a negyedik sorból, a hetedik helyről vágott neki a második futamnak. Tarquini, aki előle indult volna, nem tudott rajthoz állni, mivel már éjszaka is a kórházban kezelték, infúziót kapott és az első futam olyan sokat kivett belőle, hogy nem tudott beülni a kocsiba és az orvosi központba szállították.
A legjobban Monteiro kapta el a rajtot a második sorból és rögtön elsőnek fordult maga mögé utasítva az angol, ladás Huffot, a citroenes Mullert és a Chevrolet-val versenyző Chiltont és Valentet.
Fotó: Zengő Motorsport
Michelisznek sikerült feljönnie az ötödik helyre, majd Valente hibája miatt a negyedik helyen versenyzett tovább.
Sem Kozlovszkij, sem Morbidelli sem Ma Csing Hua nem tudta befelezni a versenyt – az előbbiek technikai okok miatt, a kínai pedig beleállt a falba. Emiatt be kellett küldeni a biztonsági autót, mert olyan rossz helyen állt meg, hogy nem tudták kiemelni. Ennek következtében az autók feltorlódtak az élen haladó Monteiro mögött.
Az indítás után az ötödik helyen lévő Valente erőből megelőzte Micheliszt, aki így az ötödik helyre szorult vissza így egyre távolabb került az összetett negyedik helyről.
Viszont, az élen haladó Monteirot megelőzte előbb Huff, majd Muller és Valente és végül Michelisznek is sikerült elé kerülnie. Utólag kiderült, hogy a hondájában nem működött a kormányszervó így az utolsó helyen fejezte be a versenyt.
Az előzetes eredmények szerint Michelisz így a negyedik helyen ért célba és összetettben is a világbajnoki negyedik helyet szerezte meg a három gyári citroenes versenyző mögött.