Sport

Góliátok ellen küzdött idén Besenyei Péter

Besenyei Péter összetettben a 11. helyen zárta a Red Bull Air Race 2014-es idényét. A világbajnok úgy véli, jövőre a fejlesztések hatására jobb gépbe ülhet majd be.

“A repülés része már a pihenés. Az utazás, a szerelés az, ami inkább fárasztó. Ahogy a kabint lecsukom, onnantól jó a dolog, ezért csináljuk ezt az egészet” – mesélte Besenyei a vasárnapi idényzáró előtt a hangárban.

A magyar világbajnok a szombati kvalifikáción az utolsó, 12. helyet érte el a spielbergi Red Bull Ringen, így az összetett pontverseny második helyezettjével, a hazai pályán versenyző Hannes Arch-kal kellett meccselnie a top12-ben. A “helyi hős”, ahogy az osztrákok hívják – alig 30 kilométerre született Spielbergtől – legyőzése a lehetetlennel volt egyenlő, és ezt Besenyei is jól tudta, hiszen a magyar fejlesztésű Corvus még csak megszorongatni tudja a többieket.

 Fotó: Red Bull

“Egy ilyen új repülőgép még nem veszi fel a versenyt azokkal a gyártókkal, akik több mint húsz éve ezzel foglalkoznak. Tudjuk év eleje óta, hogy mi a gyenge pontja. Maga a gép egyébként tényleg jó, de a szárnyprofil vékony. Emiatt a visszaforduló figuráknál elveszítek egy-másfél másodpercet. Ez kapásból azt jelenti, van négy másodperc hendikepem, ami nem jó érzés, mert tudom, bármit csinálok, nem tudok javítani” – fogalmazott a magyar pilóta, utalva a szárnyproblémára, melyet csapatkoordinátora, Kordás Sándor is legfőbb gondként említett.

“Tudomásul kell venni, hogy egy új géppel nehéz a dolog. Az, hogy pályán két másodperccel lassabb, mint a többi, ránézésre nem mondod meg. Aztán mért időnél derül ki, hogy gondok vannak. Viszont ha már elkezdtük ezt a projektet, végig is kell vinni.”

Besenyei természetesen a Red Bull Ringről is beszélt. Az osztrákok kitettek magukért, telt ház várta a pilótákat, de már szombaton, amikor csak a kvalifikációt és a második vonal, a Challenger Kupa versenyét rendezték, a nézők elképesztő hangulatot varázsoltak.

 Fotó: Red Bull

“Az idei év legérdekesebb pályája, sőt, még sosem volt ilyen szintkülönbség a kapuk között, pályán belül. Van, ahol 65 méter az eltérés. Mi, pilóták, rettentően élvezzük, hogy a fák között kacsázunk” – mondta.

Jövőre viszont már talán jobb repülőgépet kaphat Besenyei, hiszen folyamatosan dolgoznak azon, hogyan lehetne gyorsabbá tenni a Corvust, főleg úgy, hogy rövid téli szünet következik. A következő idényben pedig visszatér a budapesti helyszín is, így plusz motivációt jelent sorozat kitalálójának, hogy saját közönsége előtt szerepelhet – és talán a dobogós küzdelmekbe is beleszólhat.

Végül arra a kérdésre, a sok javítás és változtatás hatására a következő idény kezdetére összeáll-e a versenyképes technika röviden, de tömören azt válaszolta: „Reméljük, ezen dolgozunk.”

Besenyei Péter végül az utolsó, 12. helyen végzett Spielbergben, az összetettben pedig 11. lett.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik