Sport

“Péter egy madár, hangárajtóval is képes repülni”

Besenyei Péter csapatkoordinátora szerint műrepülő világbajnokunk gépét az új idényre versenyképessé lehet varázsolni. Kordás Sándorral a Red Bull Air Race utolsó, spielbergi futamán beszélgettünk.

Besenyei a 2014-es idény eddigi hét futamán mindössze hat pontot tudott szerezni, ezzel csak a tízedik helyen áll összetettben.

A szezon előtt a magyar műrepülő világbajnok nagy fába vágta a fejszéjét, ugyanis a csapat eldöntötte, egy teljes egészében magyar fejlesztésű és gyártású géppel vágnak neki az Air Race-nek, ezzel pedig nem kis kockázatot vállaltak.

“Péternek korábban sok gondja volt a többi géppel, végigpróbálta az összeset, de azokkal nem igazán sikerült átütő eredményt elérni, ezért az volt a terv, hogy próbáljunk meg egy új repülőgépet kifejleszteni. Ez lett a Corvus, a Red Bull támogatásával. Meg kellett szokni ezt a repülőgépet, eltöltött jópár órát a levegőben, de a Petinek ez nem túl nagy kihívás, ő egy madár, egy hangárajtóval is tud repülni. Nyilván hozzá állítottuk a gépet, az ő kívánságainak megfelelően. Péter szerint a gép jól kezelhető. Nem egyszerű vele repülni, de szereti” – mondta Kordás a bajnoki címről döntő utolsó futam előtt.

 Fotó: Red Bull

A csapatkoordinátor kitért az idei legfőbb problémára is, ez pedig a szárnygeometria: a Corvus szárnyprofilja túl keskeny, ezért nem lehet vele olyan szűken fordulni, mint kellene.

“Télen lesz elég időnk, hogy a géppel foglalkozzunk, megpróbálunk majd egy másik szárnyat, de más elemeket is át kell alakítani, de ez egyelőre legyen titok. Nagyon sokat kell tesztelnünk. Egy szárnyat megépíteni nem könnyű mutatvány. Több hónapos mutatvány, de a Corvusnál gyorsan tudnak szenzációs dolgokat produkálni.”

Végül hozzátette, hiába nem ábrándozhatnak az idényzárón komolyabb eredményről, a hangulat fantasztikus. Pláne igaz ez úgy, hogy reggel, kapunyitás előtt már kilométeres autósor várt a bejutásra az osztrák autópályán.

“A helyszínek megválasztása néha gondot okoz. A szabályozás miatt nem mindenhol engedik, hogy az ember repkedjen. Ha egy város közepén van a verseny, többen eljutnak oda, és még szállodát sem kell építeni. De mint itt, egy versenypályára sokat kell utazni. Mégis szenzációs a hangulat, ám ez Dallasról, Las Vegasról nem mondható el. Ott oltári nagy stadionok voltak, kétszázezer férőhelyes, ahol tíz-húszezer ezer ember elég hülyén néz ki, nincs is meg a miliője. A spielbergi pályának sokkal jobb, a csapatok is átveszik a hangulatot, ez pedig spannolja az embert.”

Ajánlott videó

Olvasói sztorik