Sport

A Fradit is utoléri a reklámadó?

Kálnoki Kis Attila
Kálnoki Kis Attila

rovatvezető. 2014. 08. 29. 08:31

Adóköteles reklámközzétételnek számít-e, ha sportvállalkozás pénzt kap azért, mert értékesítették a stadion nevét, amelyben a mérkőzéseit rendezik? Avagy az FTC futballcsapata rosszul járhat írja a Népszabadság.

Korábban a témában:

A Népszabadság felvetése helyénvaló, de a Fradi vs. Groupama Aréna esetében információnk szerint legalábbis sántít. Ugyanis úgy tudjuk, a Ferencváros új stadionjának hét évre szóló reklámszerződését a Lagardére Unlimited Stadium Solutions Kft. (LUSS Kft.), mint a Fradi-stadion üzemeltetője kötötte a Groupama Biztosítóval.

Ugyanis a klub, még a stadion átadása előtt  tízéves megállapodást kötött a világcéggel, amely számos nagy klub – Borussia Dortmund, Juventus, PSG – létesítményét üzemelteti Európában. Úgy tudjuk, így a Ferencváros hosszú évekig csak a Chelsea elleni meccs bevételeiből részesült direktben, a francia céggel kötött létesítmény üzemeltetői szerződése értelmében minden bevétel és kiadás innen kezdve őket terheli. 

Ugyan a szerződés anyagi részleteit a felek nem hozták nyilvánosságra, de információnk szerint a világcég az üzemeltetésből, rendezvényszervezésből, névadásból, stb. származó bevételeiből évente fizet jelentős összeget a klubnak.

 

Így azt követően, hogy a Népszabadság az adóhatósághoz fordult annak kiderítésére, hogy reklámadó-köteles-e az, ha egy sportvállalkozás szponzorpénzt kap a stadionja nevének értékesítéséért, mi nem hisszük, hogy a Fradinak kellene reklámadót fizetnie A Groupama Aréna miatt semmiképp, legfeljebb a LUSS Kft.-nek.

A lap pénteki számában azt írja, hogy a NAV által korábban közzétett tájékoztató szerint adóköteles lehet a szponzorációs bevétel is. Mivel a reklámadó az 500 millió forint feletti hirdetési bevételek után fizetendő, így abban igazat adunk a napilapnak, hogy a magyar labdarúgó klubok közül a Fradit, a Videotont és a Győrt is is érintheti a vonatkozó törvény, de a veszprémi és a győri kézilabdázók is elkezdhetik éves szinten összesíteni a reklámbevételeiket..

A Népszabadság konkrét megkeresésére a NAV még nem válaszolt, de az Emberi Erőforrások Minisztériuma azt felelte: “A sportpolitika egyetért azzal, hogy minden gazdasági szereplőnek ki kell vennie a részét a kölcsönös közteherviselésből”.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Celje, 2018. május 11.
Orbán Viktor miniszterelnök (k), Janez Jansa, a Szlovén Demokrata Pár (SDS) elnöke (j) és Milan Zver, az SDS európai parlamenti képviselője (b) az SDS kampányrendezvényén Celjén, a Golovec csarnokban 2018. május 11-én. Szlovéniában június 3-án előrehozott parlamenti választásokat tartanak.
MTI Fotó: Koszticsák Szilárd
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.