Pénzügy

Új részletek a reklámadóról

Medvegy Gábor
Medvegy Gábor

hírszerkesztő. 2014. 08. 19. 12:32

Tájékoztató füzetet adott ki az adóhatóság, amiből eddig nem tudott dolgokra is fény derül – írja a Kreatív.

A portál összefoglalta a füzet által megválaszolt vagy épp felvetett kérdéseket.

Számos uniós vagy állami fejlesztési projektet is megsarcolhat a reklámadó – ezeknél ugyanis tájékoztatási kötelezettség van, a keretösszeg egy részét erre kell fordítani. A törvény akkor sem nyújt mentességet, ha a közzétételről nem mi döntünk, hanem törvény írja elő.

Nagy kérdés volt, hogy mi az a nyomtatott reklámanyag? A törvény azt mondja ki, hogy ha egy vállalkozás vagy annak munkavállalója a cég elnevezését és logóját azért használja, hogy azonosítsa magát, az nem adóköteles. Viszont ha népszerűsítési céllal teszi ezt, akkor már kell fizetni. A törvényt szó szerint értelmezve ha például egy fuvarozócég teherautójának ponyváján a cég reklámszlogenje is megjelenik, az már adóköteles lehet.

Érdekes helyzetet teremt az is, hogy azok a külföldi reklám-közzétevők, akik nem tesznek nyilatkozatot arról, hogy a náluk reklámot megrendelők fizetik be az adót, nem bújhatnak ki az adókötelezettség alól, tehát a magyar jogszabályok szerint adócsalónak fognak minősülni.

Sok más kérdés mellett az is felmerül, hogy mi van akkor, ha egy nemzetközi cég úgy dönt, hogy a magyar érdekeltségét kihagyva, közvetlenül vásárol reklámot, illetve mi van akkor, ha magyar vállalat hirdet külföldi médiumban (például fesztivált, vagy egy bank a külföldi leányvállalatát)?

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Kommentek

AUCKLAND, NEW ZEALAND - AUGUST 29:  Phil Taylor engages with his fans during the Auckland Darts Masters at The Trusts Arena on August 29, 2015 in Auckland, New Zealand.  (Photo by Michael Bradley/Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.