A Zengő Motorsport Honda Civicjét kormányzó magyar pilóta így a vasárnapi első és második futamon egyformán a 12. pozícióból rajtolhat majd.
Michelisz az időmérő után azt mondta, a második részben a felfüggesztés hibája miatt nem tudta folytatni az edzést.
“Átmentem a négyes kanyarban a rázókövön, s valamelyik alkatrész ott felmondta a szolgálatot. Vélhetően amúgy is el volt már öregedve, de sajnos épp most ment tönkre teljesen” – nyilatkozott.
Hozzátette, látva az időeredményeket, egy kis szerencsével akár a harmadik rajtkocka is elérhető lett volna a számára.
“Azt mondják, hogy mindig kell találni pozitívumokat, egyelőre ez most nem megy. Nagyon csalódott vagyok, elsősorban azért, mert mindez hazai közönség előtt történt. Ugyanakkor nem kell gondolkodni a versenystratégián, mert nem lesz veszítenivalóm, s ennek megfelelően fogok vezetni” – mondta.
Fotó: MTI
Az első három helyen a vb első két állomásán is remeklő gyári Citroen csapat autói végeztek. A pole pozíció a címvédő francia Yvan Mulleré lett, másodikként az argentin José María López, harmadikként pedig a kilencszeres rali-világbajnok francia Sébastien Loeb zárt.
A három szakaszból álló időmérő első részéből a 20 pilótát felvonultató mezőny leggyorsabb 12 versenyzője jutott tovább, majd a második szakaszból az első öt került a harmadik etapba, amely a pole pozícióról döntött. A kvalifikáció első öt helyezettje egyébként vb-pontokat is kapott sorrendben 5, 4, 3, 2, 1 arányban.
Az első futamon az időmérőn elért helyezések alapján állnak fel a versenyzők a rajtrácsra, míg a második versenyen a kvalifikáció első tíz helyezettje fordított sorrendben sorakozik fel a rajtvonal mögé.
Vasárnap az első versenyt 13.30-tól, a másodikat pedig 14.40-től rendezik meg. Mindkét futam állórajttal indul, a táv versenyenként 60 kilométer lesz majd.