A magyar pilóta az első, abu-dzabi futamon műszaki problémákkal küzdött, s ezúttal mindkét versenymérnöke ott lesz vele a helyszínen.
“Az első futamon nem tudtunk rájönni, miért nem adja le a motorom a maximális teljesítményt, pedig már a gyártó mérnöke is vizsgálta. Végül a futam után, a szétszerelésnél vettük észre, hogy egy banális hiba okozta a 30 százalékos teljesítményvesztést” – idézte Besenyei Pétert a Red Bull keddi közleménye.
Az abu-dzabi versenyt a címvédő brit Paul Bonhomme nyerte a sportág történetének egyik legszorosabb fináléjában, mindössze három tizedmásodperccel előzve meg az osztrák Hannes Archot.
Besenyei Péter az első 2014-es versenyen
Fotó: Europress Fotóügynökség
Az először 2005-ben megrendezett, s hároméves szünet után az idén újraindított világbajnokságnak – amelyet a világ leggyorsabb versenyének is neveznek – az idei a hetedik idénye. Változás a korábbiakhoz képest, hogy a mezőny tagjainak egységes motorral, propellerrel és kipufogórendszerrel felszerelt gépekkel kell versenyezniük, a pilótákra ható centrifugális erő nem lehet nagyobb 10 G-nél, a pályát jelölő felfújható kapuk pedig 20 helyett immár 25 méter magasak.
A látványos, ezért népes közönséget vonzó futamok alkotta sorozat – Besenyei Péter közreműködésének is köszönhetően – valójában már 2003-ban elindult, de világméretűvé 2005-re fejlődött. A pilótáknak az egyes versenyeken a felfújható oszlopokkal kijelölt kapuk között átrepülve kell a lehető legrövidebb idő alatt teljesíteniük a pályát. Budapesten 2003 és 2009 között, a Duna felett rendeztek futamokat. Besenyei Péter 2003-ban megnyerte a sorozatot, 2004-ben, 2005-ben és 2006-ban második, 2007-ben harmadik volt.
Az idei szezonban három kontinens hét országának nyolc városában rendeznek futamot. A mezőnynek 12 pilóta a tagja. Rovinj után a malajziai Putrajayába, a lengyelországi Gdyniába, az angliai Ascotba, az egyesült államokbeli Dallasba és Las Vegasba, valamint – a pontos helyszínnel még adós – Kínába látogatnak el a műrepülők.