Kiss Norbert célja egyértelmű: Európa-bajnoknak lenni!
Fotó: OXXO Energy Truck Race Team
Az OXXO Energy Truck Race Team magyar pilótája 2013-ban negyedik lett a Kamion Európa-bajnokságon, megszerezte saját maga és a csapat első elsőfutamos győzelmét, 17-szer állt dobogón, és két versenyhétvégén – Zolderben és az A1 Ringen – mind a négy futamon a dobogón végzett. A magyar versenyző most arról beszél, hogyan vág neki a 2014-es szezonnak:
„Idén mindenképp a bajnoki címet szeretnénk megszerezni. Tavaly is jól szerepeltünk a bajnokságban, negyedikek lettünk még úgy is, hogy sok problémával küzdöttünk a szezon közben. A szezon végére érkeztünk meg abba a pozícióba, hogy időmérőt tudtunk nyerni és harcban lehettünk a győzelemért, ami nagyon-nagyon jó érzés volt és nagyon erősnek éreztem magunkat Jaramában és Le Mans-ban. Ezen a két pályán mindig is erősek voltunk, de most különösen a mezőny fölé tudtunk nőni, ami fantasztikus érzés volt, ráadásul még így is tudtuk, hogy mik a hiányosságaink, és mik azok, amiken lehet fejleszteni és javítani, a téli időszak alatt ezeken dolgoztunk rengeteget” – idézi az OXXO Energy Truck Race Team hírlevele Kiss Norbertet.
Honfitársunk elmondta, a fejlesztésekről és az újításokról nem beszélhet, de azt elárulta, hogy „nyers sebesség” tekintetében mindenképpen előre lépett a csapat. Hozzátette, reméli, hogy ez már az előttünk álló szezon elején megmutatkozik majd és lendületesen kezdi a csapat 2014-et.
„Minden olyan alkatésznek, amivel problémánk volt tavaly, amik eltörtek vagy nem működtek rendesen utánajártunk, megkerestük a legjobbakat és kicseréltük. Most mindannyian csodájára járunk ezeknek, annyira komoly alkatrészek érkeztek, azt gondolom, ezekkel már nem lesznek, nem lehetnek problémák.”
A versenygép készen áll az új szezonra
Fotó: OXXO Energy Truck Race Team
Európa-bajnokságot nyerni nagyon összetett dolog, a tökéletesen felkészített autón kívül kell hozzá például az is, hogy a pilóta a gyorsasága mellett megfelelő taktikával versenyezzen:
„Tavaly sokszor voltunk olyan csatában, amikből a legritkább esetben jöttünk ki jól, aminek vagy az autó látta kárát, vagy ellenünk ítéltek a versenybírák. Ezeket lehetőleg el kell kerülni, ez a cél, erre a legjobb eszköz, ha az élen megyünk. Amennyiben pedig ez sikerül, és meg tudjuk nyerni az első futamokat, a másodikban már nem érdemes kockáztatni, hiszen 1-1 pontokat jelent egy-egy helyezés, be kell jönni, és hozni a pontokat, nem szabad belemenni nagy csatába, ütközésekbe. Persze ha van lehetőség előzni, természetesen jönni kell előre, de nem mindenáron.”
Kiss Norbert azt is elmondta, hogy stabilan kell hozni a pontokat, 40-46 egységet lehet reálisan begyűjteni egy hétvégén, ezt pedig rendre begyűjtve bőven 400 pont felett végezhet a csapat a szezon végén, ami az elmúlt évek tapasztalatai alapján már elég lehet a bajnoki címhez.
„Ez lehet tehát az út az Európa-bajnoki címhez, ezekkel a tervekkel vágunk neki ennek a szezonnak.”