Klausz a mezőny legfiatalabb pilótájaként állt rajthoz és remekül szerepelt, hiszen a hatodik pozícióban zárt: ez komoly előrelépés ahhoz képest, hogy a még mindig csak 17 éves pilóta 2010-ben kezdte karrierjét.
“Nagyon boldog voltam, hogy sikerült teljesíteni ezt a nehéz Európa-bajnoki futamot és emellett nagyon fáradt is. Ilyen hosszú és ilyen nehéz versenyen még nem mentem eddig, de bízom benne hogy sokszor tapasztalhatom még ezt az érzést” – mondta Klausz, aki hozzátette, a kétnapos versenyen a teljeseménye változó volt, egyes szakaszok jól, mások rosszabbul sikerültek.
Fotó: hajoka.hu
“Az első nap az időjárás is kedvezett, mert a reggeli ködös, jeges szakaszok után napközben szárazabb pályákon tudtunk versenyezni, ami nem okozott meglepetést. Sötétben viszont nagyon keveset vezettem eddig, ami az eredményeken is megmutatkozott. A második nap is hasonlóan alakult. A délelőtti, nagyrészt száraz és jeges szakaszok jól mentek, de az utolsó gyors ismét sötétben zajlott, sőt az eső is eleredt és a köd is leszállt. Ez volt a verseny legnehezebb gyorsasági szakasza, de a célt teljesítettük, befejeztük a versenyt.”
A magyar pilóta elmondta, legközelebb a lettországi Rally Liepaján mutatja meg, mit tud: “Az elsődleges célunk ott is a verseny befejezése, mivel ez sem egy általunk megszokott viszonyok között zajló verseny, és az autóval is csak a második találkozásunk lesz.”