Sebestyén Sándorék beindultak
Fotó: Sandlander Team
Argentínában, a Chilecito és Tucumán közötti 912 kilométer várt a világ leghíresebb tereprali versenyének mezőnyére. Az etapot biztonsági okokból lerövidítették, a motorosok és quadosok az eredetileg tervezett 527 kilométer helyett csak 211 kilométeres mért szakaszt teljesítettek, míg az autósok és a kamionosok 428 kilométerest.
Ezen a kőkemény szakaszon Sebestyén Sándorék az előkelő 52. helyen zárták a napot, a kategóriájában pedig a negyedik lett a magyar trió, így az összetettben az 53., kategóriájában pedig az ötödik. A spanyol Nani Roma teljesítette a leggyorsabban a csütörtöki távot.
„Kegyetlen nap volt, ilyenre az elmúlt három évből nem is emlékszem. A tájékozódás kifejezetten nehéz volt, a dűnesorokon például alig voltak követhető pontok, míg máskor sokkal egyértelműbb helyzetek vannak” – mondta a navigátor Bognár József.
„Nekem sem rémlik hasonló versenynap, hajnalban indultunk és éjjel 2-re értünk a bivakba. A pályán egy, a Selyemút ralin megismert párosnak is tudtunk segíteni, pedig nagy riválisaink, ők is T2-ben versenyeznek. Az ásás nálunk sem maradt el, a feshfesh homokban könnyen felül az autó alja” – elevenítette fel a történteket Sebestyén, aki hozzátette, ugyan a Toyota is megszenvedte az ötödik szakaszt, a szervizcsapat rendbe tudja tenni az autót.
A motorosok között Dési János a 17. lett, a szakaszt Marc Coma nyerte.
Szalay Balázsék célja a Dakarba való eljutás
Fotó: Opel Dakar Team
Mindeközben Szalay Balázsra és Bunkoczi Lászlóra az utolsó mauritániai szakasz várt csütörtökön az Africa Race-en. A verseny kilencedik etapja bő 309 kilométer volt, ebből 290 volt a szelektív. A magyar duó nem érintette az összes GPS-pontot, viszont elérték a tábort.
„Több-kevesebb sikerrel megpróbáltuk végigküzdeni magunkat a szakaszon – mondta Szalay Balázs. – A nagy dűnéket elkerültük, mert az autónk továbbra sincs ereje teljében, de szerencsére találtunk átjárót a hatalmas homokhegyek között. Egészen biztos, hogy ma is kapunk büntetést, mert kihagytunk néhány GPS-pontot, de az a lényeg, hogy haladunk. A holnapi napnak is nekivágunk, és megpróbáljuk végigcsinálni. Nagy a rizikó, de ez az utolsó szakasz – hiszen a szombati, Rózsaszín-tó melletti már nem számít bele az értékelésbe –, és mi szeretnénk teljesíteni.”
A Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László összetételű kamionos trió közben tovább folytatja a jó szereplését, ugyanis a magyar különítmény a harmadik lett a szakaszon és az összetettben szoros csatát vív a második helyért. A pénteki, utolsó mért szakaszra maradt a döntés.