Ha vitorlázásról van szó, keveseknek jut eszébe Szeged, és a Tisza. Itt működik azonban évtizedek óta a Tiszavirág Sportegyesület és hajós iskola, amely a hétvégi napos és főleg szeles időjárást kihasználva az Amerika-kupát megszégyenítő páros verseny rendezett oktatókból és tanfolyam résztvevőkből összeállt csapatokkal, két sportos repülő hollandi típusú hajóval.
A kijelölt pálya megyegyezett a nagy hagyományokkal rendelkező Boszorkány-sziget – a Maros-torkolat tiszai rekordkísérlet 8 kilométeres távjával, a hajók azonban most a Tiszayacht kikötőből, a vitorlás oktatóközpontból indultak.
A Bertalan hídig egymást előzgetve vitorláztott a két hajó, majd a kanyarodó folyón a mederbe egyre inkább befújó szél fokozta a tempót. A Malina-part előtt fodrozódó vízfelület még távolabbra csalogatta is volna a versenyzőket, de gondolva a délutánra gyengülő szélre az árvízi emlékmű vonalában visszafordultak. Itt már több mint 4 km-re voltak a start helyétől, a kikötőtől, és bár az alacsony vízállásnál nem nagy a Tisza sodrása, a vitorlásban nem jól mutat az evezés… -mondta a Szeged 24 kérdésére Kipper György vitorlásoktató.
Az első hajó kormányosa úgy látta elég gyorsak, és a Lapos strand előtt, a belső rövidebb íven „pillangóztak”, bár természetesen volt a felszerelésben, nem húztak spinnakert. A másodikként forduló hollandiban a szelesebb külső ív felé vették az irányt és felhúzták a hátszélvitorlát ami meg is hozta az eredményét, a Belvárosi híd után ismét az élre álltak. A Bertalan híd vonalától már ismét cirkáltunk.
Folyásiránynak lefelé a széles híd széltakarása nem jelent gondot, mivel a folyó átsodorja a hajót a híd alatt, szemben viszont csak a szélfordulókra jól időzítve lehet átkelni. Ez mindkét hajónak csak többszöri nekifutásra sikerült. A Maros-torkolatig tartó két kilométeres folyószakaszon a gyengülő szél már csak zebracsíkok formájában volt jelen, és az iránya minden befúvás előtt élesedett, majd azt elhagyva tompult. Ez a vitorlák folyamatos állítgatását igényelte.
A vitorlások ezen a szakaszon már nem csak egymással, hanem a folyó sodrásával is versenyeztek. Bár a futamidő jelentősen elmaradt az eddigi rekordtól (1:04:33), a szél kitartott, és mindkét vitorlás célba ért. A futamidőket másodperc pontossággal a hajókban elhelyezett GPS dokumentálta: Kipper György, Túri Mihály (3:07:30), Csesznok Tamás,
Rehák József, Csesznok Anna (3:49:14).
A 2006-tól több sportágban teljesült, fotókkal, videókkal illusztrált 494 rekord kísérlet futam eredménye megtekinthető a www.autoinfo.hu/rekord címen az interneten.