Sport

A magyarok hónapja volt az augusztus

kajak-kenu(960x640).jpg (kajak-kenu)

Hazánk sportolói kitűnő eredményeket értek el az előző hónapban. Számos sportágban remekeltünk, és nem múlt el olyan hét, amikor ne büszkélkedhettünk volna magyar sikerekben.

A magyar kajak-kenusok zárták ezt a – magyar szempontból – gyönyörű hónapot a sport terén. A duisburgi világbajnokságon már az első döntős versenynapon remekeltek sportolóink, s a tíz futam mindegyikén örülhettünk magyar medálnak. Nem panaszkodhattunk a rákövetkező napon sem, hiszen a meglévő arany-, ezüst- és bronzérmek mellé még hét érmet gyűjtöttek be kiválóságaink.

Vajda Attila
Fotó: MTI

Vajda Attila egy aranyat, majd egy ezüstöt is nyert Németországban. A szeptember elsejei kenu 5000 méter egyes futam után elégedetten nyilatkozott: “Két éremért jöttem, ennél jobban nem is kell, hogy szerepeljek. Az 5000 méterre külön nem készültem, a tegnapi győzelem után raktam csak össze a hajót. A kormányzással akadtak problémáim, a hullámok nagyon “megvezettek”, de nagyon elégedett vagyok ezzel az ezüsttel.”

De hol is kezdődött a magyarok remek sorozata? A kolumbiai Caliban még július 27-én vette kezdetét a Világjátékok. Rengeteg magyar indulóban bízhattunk – egyéniben és csapatban is – és nem kellett bennük csalatkoznunk. Ugyan bronzérme nem lett a magyar küldöttségnek, de nem volt okunk szomorkodni, hisz a hat arany mellett négy ezüsttel tértek haza sportolóink Dél-Amerikából.

A magyarok legerősebb száma egyértelműen a maratoni kajak-kenu volt, melyben hét éremig meg sem álltunk. Csay Renáta egyesben és párosban is a dobogó legfelső fokára lépett. Bara Alexandrával elért duósikerüket követően így beszélt a kétszeres Világjátékok-győztes: „Alig, hogy véget ért a tegnapi versenyem, már a párosra koncentráltam. Jó iramot tudtunk menni. Fantasztikus volt ismét győzni, és kétszer is meghallgatni a himnuszt.”

Hosszú Katinka
Fotó: MTI/EPA

Remekeltünk a barcelonai vizes világbajnokságon is. A hét érem önmagáért beszél, nagyobbnál nagyobb bravúrokat, szebbnél szebb jeleneteket láthattunk a világversenyen. Hosszú Katinka három – két arany és egy bronz – éremmel zárta a vb-t, Gyurta Dániel sorozatban harmadszorra lett világbajnok, de felejthetetlen a magyar vízilabda-válogatott aranya is. Cseh László ezüstéremmel, a női pólóválogatottunk pedig bronzéremmel térhetett haza Spanyolországból.

Augusztus harmadikán Belgrádból kaptunk remek híreket, ugyanis Hoang Thanh Trang női sakkozónk Európa-bajnok lett. Figyelemre méltó eredmény volt ez is.

Ugyan nem világversenyen s még nem is egy komolyabb viadalon, de Babos Tímea Michael Krajicekkel az oldalán felért a csúcsra a szucsoui tenisztornán augusztus 10-én. A duó remekül menetelt egészen a fináléig, ahol egy japán-kínai ellenfelet mindössze 63 perc leforgása alatt vertek meg. A magyar teniszezőnek ez volt az ötödik tornagyőzelme párosban. “Természetesen nagyon örülök a győzelemnek! Nagyon nehéz héten vagyok túl, de boldog vagyok a jó játék miatt. Sajnálom, hogy az egyéni nem sikerült még jobban, de a páros kicsit kárpótol. Köszi az egész heti drukkolást” – mondta Babos a döntő után.

Szász Emese
Fotó: MTI

Augusztus 11-én ért véget a budapesti MOL Vívó-világbajnokság. A legnagyobb meglepetést a férfi párbajtőrcsapatunk okozta, hisz aranyéremmel lepte meg a magyar publikumot. Mellettük Szász Emese és Szilágyi Áron bronzot szerzett, míg kerekesszékes vívóink közül a női tőr- és párbajtőr csapat harmadik, míg a férfiaknál Osváth Richárd második lett a maga számában.

A moszkvai atlétikai világbajnokságról mindössze egy éremmel térhettünk haza, ám Pars Krisztián, a medál nyertese vesztesnek érezte magát. A toronymagas esélyes kalapácsvetőnket a lengyel Pawel Fajdek előzte meg hatalmas meglepetésre. Hozzá kell tennünk, hogy Pars azóta már kétszer is visszavágott sporttársának.

Augusztus 18-án lett ezüstérmes Sors Tamás a montreali paraúszó-világbajnokságon. A magyar versenyző 100 méter pillangón volt érdekelt.

A tajvani Kaohsziungban megrendezett öttusa-vb augusztus 27-én ért véget. A magyar delegáció egy-egy arany és ezüstéremmel zárt.

Az evezős-világbajnokságról Galambos Péter bronzéremmel tért haza. A tudósítások szerint hatalmas küzdelemben ért oda a dobogó legalsó fokára a magyar versenyző.

Végül, de nem utolsó sorban Ihász Veronikáról kell említést tennünk, aki a szlovéniai Soft Darts Európa Bajnokságon utasított mindenkit maga mögé.