A szombathelyi versenyző a délelőtti időmérőn a 3., csapattársa, a 17 éves Major Benedek pedig a 10. rajthelyet szerezte meg, majd Kiss Norbert rögtön a start után, már az első kanyarban megelőzte többszörös Eb-győztes riválisait, a német Jochen Hahnt és a spanyol Antonio Albacetét. Utóbbi végig nyomás alatt tartotta a magyar pilótát, aki azonban meg tudta őrizni vezető pozícióját. Major nem tudott előzni a versenyen, ugyanakkor mellette sem mentek el, így tizedikként, az utolsó pontszerző helyen intették le.
Kiss Norbert hátát nézte a mezőny
Fotó: Oxxo Energy Team
A kamion-Eb fordulóin szombaton és vasárnap is két-két futamot rendeznek, mindkét nap délelőttjén időmérő dönt a rajthelyekről. Az adott napi második versenyen a szabályok értelmében az első futam első nyolc helyezettje fordított sorrendben startol, azaz a 8. indul az élről, a futamgyőztes pedig a nyolcadik pozícióból.
Az oroszországi forduló szombati második viadalán Kiss az ötödik, Major a 10. helyen ért célba.
“Nagyon örülök, hogy sikerült végre egy elsőfutamos győzelmet aratnunk – idézte a csapat honlapja Kiss Norbertet. – Nem mi voltunk a leggyorsabbak, de mi voltunk a legügyesebbek a versenyen. Sok pontot szereztünk, az egyéni pontversenyben feljöttem a negyedik helyre, s a harmadik pozíció is elérhető közelségben van.”
A magyar csapat pilótái korábban még sosem tudtak győzni első versenyen, minden részsikerük a második futamokon, nem utolsósorban a fordított rajtsorrendnek köszönhetően született.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) égisze alatt futó Eb a kategória legmagasabban jegyzett sorozata, gyakorlatilag csak azért nem hívják világbajnokságnak, mert tengerentúli helyszín egyelőre még nem szerepel a versenynaptárban.