Sport

A győzelem elégett az első keréken

Turán Frigyesék magabiztosan autóztak hét gyorson, de a Kislődnél lángra lobbanó jobb első kerék elvette az utolsó reményeket is.

A Veszprém Rallye-n aztán volt hideg, meleg, por és dráma. A szombati napot úgy zárta Turán Frigyes hű társával, Zsíros Gáborral, hogy tetemes előnyre tett szert. A vasárnapi első kör után Turán határozottan kijelentette, hogy a biztonsági autózásra megy, hiszen ekkor már majdnem ötven másodperc előnyük volt. De a veszprémi sziklák nem arról híresek, hogy nyugisan lehessen autózni. A sziklák alatt nemcsak a meredező köveket kell érteni, hanem a mamuttá duzzadt versenybírókat is. Míg szombaton Hercziget büntették, mert kikésett, aztán rádöbbentek, hogy rosszul számoltak. Érdekes, hogy miért számoltak rosszul, aztán miért jöttek rá, hogy mégis meggondolják magukat. No, mindegy, mert vasárnap Turánnal dettó csinálták ezt: a megszerzett 50 sec előnyét egy perccel büntették. Valószínűleg itt véget ért a biztonsági autózás, bár később korrigáltak a bírók, hasonlóan, mint Herczignél. De ez már nem segített Turánon, mert egy defekt után lángra lobbant a jobb első futómű, és volt ott még sok más is. Frigyes lángolva is kivitte autóját a gyorsról, de ez már nem volt elég. Herczig tetemes hátrányát ezzel leküzdve, az élre kapaszkodott, de náluk meg a Fábia differenciálja törvénytelenkedett, de úgy festett a dolog, hogy bizony futamgyőzelmet ér el Bacigal Igorral. De a kása nem jó forrón: ha nem is a semmiből, de csendesen felkapaszkodott Botka Dávid Mitsubishijével, és éppen az utolsó gyorson produkált nagyszerű teljesítményével 1,1 másodperccel megverte Herczigéket és az egész mezőnyt. Ezzel elérte élete első abszolút futamgyőzelmét, méghozzá négy WRC társaságában.

Turán mellett Kazárnak már szombaton jött a ko, így aztán S2000-ben folytatta a versenyt, de csak a 17. helyre futotta, pedig a spiccen volt korábban. Mindezek mellett tanulságosabb, hogy mindössze 53 nevezője volt a veszprémi versenynek, ebből heten Ausztriából, Csehországból és Szlovákiából jöttek, tehát 46 magyar páros akadt csak. Egy évtizede még elképzelhetetlen volt a száz alatti nevezés… Talán ennek is köszönhető, hogy Ollé Sasa tíz év után – szinte játszásiból – visszaülve egy összkerék meghajtású járgányba ötödik abszolútot érhetett el, miközben az előző futamukban egy fehérvári suhanc iskoláztatta őt. Jó lenne visszahozni az autóversenyek királynőjét régi formájába, s akkor értékké nőne amit valóban megcselekedtek Turánék, Herczigék, Olléék, Kazárék, a többiekkel együtt és persze a friss bajnok, Botkáék!

 

A Veszprém Rallye végeredménye:

 

1

3

Botka Dávid / Mihalik Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX R4

01:23:50.2

00:00:00.0
00:00:00.0

2

2

Herczig Norbert / Bacigál Igor
Škoda Fabia S2000

01:23:51.3

00:00:01.1
00:00:01.1

3

23

Lategan Henk / White Barry
Škoda Fabia S2000

01:24:20.8

00:00:30.6
00:00:29.5

4

4

Balogh János / Holczer Dániel
Mitsubishi Lancer Evo IX R4

01:25:05.9

00:01:15.7
00:00:45.1

5

19

Ollé Sasa / Budai A.
Ford Fiesta S2000

01:25:40.0

00:01:49.8
00:00:34.1

6

5

Bútor Róbert / Tagai Róbert
Peugeot 207 S2000

01:25:46.7

00:01:56.5
00:00:06.7

7

11

Rongits Attila / Hannus László
Mitsubishi Lancer Evo IX

01:25:46.7

00:01:56.5
00:00:00.0

8

6

Matics Mihály / Zejda Viktória
Mitsubishi Lancer Evo IX

01:25:52.9

00:02:02.7
00:00:06.2

9

24

Brugger Chriss / Wicha Klaus
Škoda Fabia S2000

01:26:08.2

00:02:18.0
00:00:15.3

10

21

Spitzmüller C. / Juhász István
Mitsubishi Lancer Evo X R4

01:26:15.3

00:02:25.1
00:00:07.1

11

25

Osváth Péter / Farnadi Ágnes
Mitsubishi Lancer Evo IX

01:26:41.7

00:02:51.5
00:00:26.4

12

17

Trencsenyi J. / Bencs Gábor
Mitsubishi Lancer Evo IX

01:27:38.4

00:03:48.2
00:00:56.7

13

27

Puskádi János / Godor Barna
Škoda Fabia S2000

01:28:43.9

00:04:53.7
00:01:05.5

14

20

Bujdos Miklós / Milcsevics L.
Mitsubishi Lancer Evo IX

01:28:45.2

00:04:55.0
00:00:01.3

15

29

Lovász Pál / Szenner Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX R4

01:29:20.0

00:05:29.8
00:00:34.8

16

30

Kovács Antal / Istovics Gergő
Mitsubishi Lancer Evo VI

01:32:04.6

00:08:14.4
00:02:44.6

17

1

Kazár Miklós / Szőke Tamás
Citroën Xsara WRC

01:32:22.4

00:08:32.2
00:00:17.8

18

16

Sziklai Tibor / Pikó Zsuzsa
Mitsubishi Lancer Evo IX

01:32:45.4

00:08:55.2
00:00:23.0

19

32

Szíjj Csaba / Kerekes Dani
Mitsubishi Lancer Evo VI

01:32:45.6

00:08:55.4
00:00:00.2

20

33

Maricsek M. / Csáki Richard
Mitsubishi Lancer Evo VI

01:33:51.0

00:10:00.8
00:01:05.4

21

26

Lencse Zoltán / Hofbauer Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4

01:34:49.4

00:10:59.2
00:00:58.4

22

38

Baracskai Zsolt / Veres Gábor
Citroën C2 R2 Max

01:36:10.5

00:12:20.3
00:01:21.1

23

37

Bereczki N. / Kozma László
Citroën C2 R2 Max

01:36:21.2

00:12:31.0
00:00:10.7

24

18

Elek István / Földi Nikolett
Mitsubishi Lancer Evo IX

01:39:48.0

00:15:57.8
00:03:26.8

25

45

Hodosi Gábor / Holló B.
VAZ 2107

01:40:53.8

00:17:03.6
00:01:05.8

26

43

Kovács Zoltán / Szabó Gábor
Lada VFTS

01:41:21.2

00:17:31.0
00:00:27.4

27

14

Kiss László / Varga Zsuzsanna
Mitsubishi Lancer Evo IX

01:42:57.5

00:19:07.3
00:01:36.3

28

34

Pryma Zoltán / Böröczi L.
Suzuki Ignis S1600

01:43:53.5

00:20:03.3
00:00:56.0

29

50

Bělohradský T. / Bašta Pavel
BMW 318 iS

01:48:16.8

00:24:26.6
00:04:23.3

30

52

Gschwandner G. / Cerny Manfred
Volvo 740

01:48:22.2

00:24:32.0
00:00:05.4

31

39

Hoffer Zsolt / Kecskeméti B.
Citroën C2 R2

01:49:03.6

00:25:13.4
00:00:41.4

32

47

Veréb Zoltán / Papp Tamás
Lada VFTS

01:49:43.5

00:25:53.3
00:00:39.9

33

46

Brož Jiří / Neoral Martin
Škoda Felicia Kit Car

01:50:13.6

00:26:23.4
00:00:30.1

34

48

Nedeczki L. / Kovács Géza
Lada VFTS

01:54:28.7

00:30:38.5
00:04:15.1

35

51

Rumpler Karl / Rumpler Maria
Volvo 740

01:55:19.1

00:31:28.9
00:00:50.4

Ajánlott videó

Olvasói sztorik